Diefstal RNS 510

• Martino

Er zijn toch ook well Dubbel Din Systemen met een afneembaar front.

Misschien kwalitatief iets minder, of wellicht even goed, met een afneembaar front.

De kans op pikken is dan bij zorgvuldig gebruik nihil.

Dus om daarom je CC de deur uit te doen vind ik doodzonde.

• Dave

Ik heb de JVC NX7000 in laten bouwen. Het kan helaas niet tippen aan de RNS510, zowel in gebruik als uiterlijk, maar heeft wel een afneembaar front. Ik heb echter geen zin om het dievengilde een 3e aan te leveren en weer met alle rotzooi en schade-afwikkeling achter te blijven. Twee keer is genoeg!

Een hoop opties op de boardcomputer zijn niet meer te raadplegen en ook de telefoonvoorbereiding premium met stuurbediening is nutteloos geworden. Toch vervelend voor een zakelijk rijder. Maar om hiervoor een auto van nog geen 3 maanden oud in te ruilen, ging me ook wat ver… Dan maar de mindere oplossing.

De volkswagendealer in Eindhoven kan er tegenwoordig ook over meepraten. Bij de dealer voor de deur zijn ze ook al toegeslagen. Het moet niet gekker worden. Ik heb PON aangeschreven en ben zeer benieuwd naar hun reactie. Zodra ik deze ontvang, zal ik dit vermelden op dit formum.

• Martino

Ik heb ook weliswaar telefonisch kontakt gehad met Pon en kreeg een antwoord in de trant van 'helaas pindakaas" en ons systeem is afdoende beveiligd door een unieke pincode wat natuurijk flauwekul is. Op een of andere manier krijgt men het spul toch weer aan de praat.

• Michiel

Na de 2de inbraak heb ik het systeem niet meer laten inbouwen omdat me de kans op een 3de inbraak dan zeer groot leek.

Maar….. toch voor de 3de keer een ruit ingeslagen met alle ellende van dien (krassen op de deur etc.). Ik denk dat de dief door de condens op de ruit niet kon zien dat er geen radio inzat en dus … pats…

Dus zelfs het rondrijden zonder radio heeft me niet geholpen. Tja, vandaar maar een andere auto. Is het enige wat echt werkt!! Ik slaap weer prima nu :-)

• Henk

Is nog niemand op het idee gekomen om even een bezoekje bij een marktplaatshandelaartje te plegen onder gezelschap van een fatsoenlijke knokploeg? Die diefjes het ziekenhuis inslaan lijkt me toch wel voldoeningwekkend.

• Steffen

Bij mij vannacht de 2e keer. Tot 2 maal toe de zijruit aan de kant van de bestuurder verwijderd met de bijbehorende schade aan het portier. Het scheelt een hoop zooi t.o.v. een ingeslagen ruit, maar de RNS510 is weer weg.

Ik stop met de RNS510. Ik wil niet elke ochtend naar m'n passat moeten lopen met in m'n achterhoofd “wellus, nietus….”.

Is de JVC het enige alternatief of zijn er meerdere alternatieven (inbouw met afneembaar front)?

Oh ja, deze 2 zijn buitgemaakt in Nieuwegein (voor de geografische spreiding) en volgens het schadeherstelbedrijf en Carglass ben ik absoluut niet de enige hier die onvrijwillig z'n RNS510 inleverd.

• Dave

Het houdt ook niet op… Het begint toch een topic voor Tros Radar te worden. En dit wordt dan verkocht als geïntregeerd systeem. De groeten!

Er is dacht ik op dit moment nog maar één ander systeem op de markt naast de JVC: de FUJITSU TEN ECLIPSE AVN4430. Een systeem dat is gemaakt in samenwerking tussen Fujitsu en TomTom. In het systeem zit een uitneembare TomTom die ook afzondelijk van de double din unit is te gebruiken. Deze heeft wel een kleiner (touch)screen dan de JVC. Het systeem heeft dus geen volledig afneembaar front maar de TomTom kan er uitgehaald worden.

Al met al is het verschrikkelijk jammer dat het dievengilde niet met zijn tengels van andermans spullen kan blijven want de rns510 blijft een mooi compleet systeem. Maar begrijpelijk dat er steeds meer mensen alternatieven zoeken… Zou toch een les voor VW moeten zijn want het merk loopt wel een deuk op.

• Jeroen139

Ik volg al sinds de diefstal van mijn autoradio in feb de berichten. Ik beschik over de RCD510, die er toen ook uitgehaald is. Ik heb toen de RNS510 alsnog overwogen, maar toch besloten de RCD510 weer terug te laten zetten. Achtergrond van deze beslissing was het feit dat het toch geen navigatiesysteem is (en dus minder interessant???), de functionaliteit van de carkit en klimaatinstellingen wel zichtbaar bleven en het gewoon perfect in het interieur past. Een andere auto is voor mij geen optie (leaseauto) en andere opties mij geld gaan kosten. Tot op heden zit mijn autoradio er nog in en maak ik gebruik van mijn HTC TOUCH HD voor navigatie welke gekoppeld is met mijn carkit. Over dat laatste moet ik wel melden dat ik bij Car-Tronic in Den Haag een andere originele VAG carkit heb laten installeren, omdat de orignele carkit niet functioneerde. Nu kan ik wel gebruik maken van de autoradio om mijn telefoon te bedienen en de navigatie dus niet verstoord wordt door bellen.

Misschien hebben anderen hier wat aan….

• Marieke

Hi,

Bij mij hebben ze ook 2 x geprobeerd mijn RNS 510 eruit te jatten. Is 2x niet gelukt. Ik heb scm alarm klasse 3 op mijn auto zitten maar dit weerhield ze er niet van om het voor de 2e x te proberen. Ik was die peunhoop van het glas en de beschadigingen op mijn auto zo zat dat ik nu inbraakwerende folie op mijn ramen heb(dit lijkt op plexiglas). Moet eigenlijk onderstaand filmje even bekijken.

http://www.youtube.com/watch?v=XbvWT1sUkz8

Misschien is dit wat voor je. Dan kan je tenminste wel je RNS510 houden.

Succes!

• steffen

Hoi Marieke,

leuk filmpje. Ik had er al over gehoord, maar nog niet gezien. Feit blijft dat je er zelf in geval van nood ook niet meer uit komt…, daarnaast waren bij mij geen ruiten ingeslagen, maar worden ze compleet verwijderd en netjes in de struiken gelegd. Hoe dit mogelijk is is nog niet geheel duidelijk. Er komt deze week een alarminstallatie in, daarna ga ik in overleg met de leasemaatschappij bepalen wat erin gaat komen…

Gr,

Steffen