Diefstal RNS 510

• Mustafa

Ook bij mij de ruit rechts voor. Las laatst in de krant dat er een jongen was opgepakt en bekend heeft 19 autoinbraken dit jaar te hebben gepleegd in mijn stad en nog een dorp ernaast. Hoop wat van de politie erover te horen, maar verwacht niet veel info van hun te ontvangen. Ben bezig om te kijken of ik kan achterhalen wie het is en dan ga ik even verhaal halen…

• Martino

Ja er worden wat rns 510's gestolen.

Volkswagen zelf komt iedere keer met de smoes dat het systeem waardeloos is zonder code. In principe is dat ook wel zo.

Volgens mijn dealer hebben de HH Inbrekers gewoon ergens in de keten iemand

“plat” en komen zij zonder al te veel problemen aan de bewenste code.

Misschien vragen zij de code ook gelijk de volgende dag als de PV's nog niet verwerkt zijn de code aan en krijgen zij deze zonder probleem. Er is immmers nog niets geregistreerd.

Wellicht is de code ook simpelweg te kraken.

Sinds mijn alarmsysteem ingebouwd is slaap ik toch wat geruster.

Maakt een hels lawaai en staat voor de deur. Uitbouwen kost toch wel eventjes meer dan 2 minuten lijkt mij. Dan ben ik inmidddels wel beneden.

Hoofdschuldige blijft VW. Zij vragen de hoofdprijs voor een mooi systeem en veinzen schijnveiligheid.

• Michiel

Tja, de PIN code. Ach, ik belde twee weken na diestal naar de dealer en die gaven me zonder vragen de PIN code die op naam van het kenteken staat gergistreerd.

De boefjes noteren gewoon het kentenen en daar staat vaak keurig de naam van de dealer op (met beetje mazzel ook nog telefoonnummer). Simpel, blijkbaar ook hier geen protocol vanuit VW.

• Dave

Ook ik was vanmorgen om 08.00 uur onaangenaam verrast dat de ingebouwde rns510 er blijkbaar professioneel is uitgemonteerd. Rechtervoorruit ingeslagen en lichte schade aan het dashbord. Deze is gestolen uit een Golf VI van een maand oud. Blijkbaar leert VW niet van deze praktijken omdat geen andere beveiligingsmaatregelen zijn genomen in een vernieuwde en gewijzigde auto.

• Michiel

Dave, balen zeg.

Vooral via Volkswagen klantenservice melden.

Ik heb leasemaatschappij geadviseerd te stoppen met orderintake VW.

• Robbie

Mijn nieuwe Passat CC is in februari afgeleverd. Binnen zes weken was mijn RCD510 eruit gestolen. Rechter voorruit ingeslagen en zelfs wat aanvullende carosserieschade. Het is een lease auto, maar de leasemaatschappij rekent doodleuk €300 eigen risico en is niet bereidt mee te denken over een alternatieve oplossing.

Ik heb inmiddels een Klasse III alarm erin zitten, maar het is de vraag of dit afdoende helpt.

Eergisteren werd ik alweer door een bmw achtervolgd tot in de kleinste straatjes om te kijken waar ik mijn auto parkeer.

• Martino

Robbie,

Mijn leasemaatschappij is uiteindelijk 50% tegemoetgekomen in de kosten van een goedgekeurde alarminstallatie, na sterk aandringen mijnerzijds weliswaar.

De schade van inbraak en diefstal van een RNS 510 bedraagt gauw een paar duizend euro voor de leasemaatschappij, bij de berijder beperkt het zich tot maximaal het eigen risico van pakembeer €300,—.

Wie heeft hier de meeste interesse?

Na al het gelazer met diverse gestolen RNS 510's binnen ons bedrijf is het geen optie meer om een RNS 510 als accesoire te specificeren, Ook worden de leasemaatschappijen steeds kritscher tegenover een RNS 510.

De wal zal dus het schip wel keren. Binnenkort verkoopt de hele VW groep geen enkel navigatiesysteem meer. Dan worden ze wel wakker en zullen “iets ” gaan doen.

• Bas

Ook bij mij de rns510 eruit. Rechterraam ingeslagen.

Bij autotaalglag was ik nummer 5 deze week. Bij de reparateur nummer 15…

In Delfland midden hebben ze er de afgelopen weken minimaal 30 gejat.

VW verkoopt dit doodleuk als een geintegreerd systeem. Me hoela!

Kunnen ze gewoon achteraf inbouwen. Scheelt ook nog eens in de bijtelling.

VW doet alsof ze van niets weten. We verkopen ze nog volop. Ik heb ze beschuldigd van moord met voorbedachte rade. Want gejat worden ze op zeker. Alarm of niet.

Gan nu voor een JVC NX7000. De reparateur bouwt een kluisje standaard in. Vast met bouten.

De leasemaatschappij heeft e.e.a. onderzocht en levert ze niet meer!

Lijkt me een gevalletje voor Radar.

• Michiel

Hoppa, 3de keer raak….

Hopeloos dit zeg..

• brouwer

vanochtend passat cc zonder zijruit en rcd510 beslag kapot en heel veel glas van motorkap tot kofferdeksel de sjeu is er voor mij van af