Diefstal RNS 510

• klaas

hallo

ik doe met mijn rns 510 veel met coordinaten meestal ingraden minuten seconden.nu heb ik een camperplaarsenboek met gps,weet iemand hoe je dat in kunt stellen.in de handleiding kan ik er niets over vinden

vr gr klaas postma

• Fleetaccess

Hoi Jari,

Het is inderdaad een veel voorkomend probleem dat de RNS 510 wordt gestolen. Wij hebben er dagelijks mee van doen. Hierbij een paar mogelijke tips:

- Zet je auto in het licht onder een lantaarnpaal

- Hang een camera op met een bouwlamp erbij, dit schrikt af

- Bouw een klasse 3 alarm in met een GSM pager www.fleetaccess.nl/vwalarm

- Dek je chassisnummer af die in het voorraam staat

- Tegen diefstal, laat een bearlock inbouwen

Mocht je hierna nog vragen hebben kun je altijd contact met ons opnemen om een passende oplossing te zoeken.

Succes!

Fleetaccess

www.fleetaccess.nl

Erkend SCM inbouwstation

• filipv

Donderdag en vrijdag verbleven in Heeze in Nederland bij een conferentiehotel, vrijdag namiddag wil ik naar huis rijden en ja hoor RNS510 verdwenen. Ruit passagierskant ingeslagen en heel mijn dashboard gesloopt, ik woon in het antwerpse en had hier nog niet van gehoord na een uurtje internetten blijkt hoe groot het probleem is. Echt vreselijk dit verhaal, heb een masterlock stuurslot in bestelling, de wagen staat nu bij de dealer ter herstelling, denk toch tussen de 6 a 7000 euro kosten uit te komen (is geen leasebak en geen omnium verzekering).

Mijn vrouw heeft een Polo ik een Passat, door dit verhaal koop ik nooit geen VAG wagen meer.

• Harry

Bij ons in de straat zijn 3 maand terug bij 5 VAG auto's tegelijkertijd ingebroken, navigatiesystemen en airbags gestolen. Bij mijn collega is zelfs de hele auto een keer meegenomen, splinternieuw! Ik overnacht vaak in hotels en heb al meerdere malen meegemaakt dat s ochtends bij aankomst op de parkeerplaats 80% van de ramen waren ingeslagen, voornamelijk VAG groep auto's (komt ook het meeste voor natuurlijk), geen RNS meer aanwezig.

Mensen, de masterlock die hierboven al een aantal keer genoemd is lijkt mij (ondanks dat het nooit 100% waterdicht zal zijn) toch een goede oplossing.

Ja, de inbreker kan je stuur doorzagen, stuurslot en kolom doorbreken maar 1 ding staat vast, het is een hindernis. Hiernaast is het direct van buitenaf zichtbaar. Dit heb je niet als je de rns gaat verlijmen, folie plakken of graveren dat merkt de dief pas als hij in je auto zit, braakschade al daar.

Masterlock maakt het toch allemaal wat moeilijker voor de dief en daarmee hopelijk maar toch aannemelijk dat je auto wordt overgeslagen.

• Decorte Freddy

Hallo allemaal,

Nieuws vanuit jullie buurland Belgie ,alle buurtgemeenten rond en in Antwerpen zijn getroffen door een ware pest van het ontvreemden van navigatietoestellen vooral de volkswagen met RNS 510 voorzien ligt enorm in de markt.

In 3 minuten tijd is deze op een heel proffessionele manier gejat,rechterruit ingeklopt,kader op de chauffuerstoel gelegd ,schroefjes netjes nagelaten en stekkers ontkoppeld.

Ben wakker geworden om 02u45 en deed geen licht aan ben behoedzaam naar buiten gegaan, helaas telaat , ze werden opgeschrikt door de overbuurvrouw die het licht aanstak.Wat ze hebben nog meegenomen was het onderhoudsboe

kje en de carrpass ,alhoewel die vervallen was. Voor vervalsing?Het printje hebben ook gesaboteerd ,kleine wiitte ledje afgepitst en het alarm piepte zacht.Deze kosten komen op mijn eigen rekening 2800 euro met de ruit inbegrepen geen bal trek ik terug van de verzekering, waarom betalen we toch allemaal die rekeningen en die kleine lettertjes?

Misschien moet de rijkspolitie en de belgische politie hier iets mee doen en op Europees vlak die oost - europese bende zwaar aanpakken.

Echt wat ik allemaal hoor van inbraken ik wordt er misselijk van ,Europa zet die muur terug en hoger waar mijn grootvader twee W;O. s heeft voor gevochten voor onze vrijheid en blijf allemaal van ons gerief waar we voor werken ,het zit me hoog!!!!

• Cynthia

Vannacht om 01.30 ging mijn alarm af en binnen 3 minuten stonden we bij de auto en zagen nog iemand verdwijnen en ja hoor……ruit ingetikt en mijn RNS 510 vakkundig uit mijn auto gehaald. Mijn auto staat op de oprit naast ons huis en met een lamp die aan gaat zodra iemand daar loopt. Wij slapen op de begane grond en waren er echt binnen 3 minuten nadat ik mijn alarm hoorde. De 1e berichten die ik zie zien van 2009 en nu 3 jaar later in een VW Golf 6 uit 2012 bestaat hetzelfde probleem. VW heeft dus nog steeds niets gedaan om dit probleem op te lossen, dit systeem is binnen 3 minuten vakkundig uit je auto gehaald. Dit navigatiesysteem kost circa € 2500,- en VW doet er dus niets aan om het de dievengilde moeilijk te maken. De dealer heeft toen ik mijn auto bestelde ook niets gezegd over een RNS Navilock, dit kom ik nu tegen bij diverse meldingen op internet.Ik laat maar een RNS Navilock plaatsen en ik hoop dat dit het ze moeilijker maakt!!!