Diefstal RNS 510

• Martino

Beste Rico,

Je bent miet het eerste en natuurlijk ook niet het laatste slachtoffer.

Raar en vervelend dat je alarm geen effect had. Misschien sta je te ver van de bewoonde wereld. Waar ik woon worden ze momenteel ook regelmatig gestolen,

Ik ben er overigens niet zo zeker van dat het oosblok boefjes zijn,

Er is nog genoeg Nederlands tuig,

groet, Martino

• Gert

Goedenavond,

Al maanden bang dat het mij ook zou gaan overkomen; Mijn rns510 is vannacht losgeschroefd en meegenomen, auto stond op oprit, verlicht en wel.

Tsja, ik ben er stil van. Volkswagen: geweldig supersysteem! bedankt!

• Thijs

Binnen vier weken na afleveren van de nieuwe Passat werd deze week mijn RNS510 gestolen. Op straat, middenin een woonwijk. Tot op dat moment had noch VW noch de leasemij gewaarschuwd voor dit - kennelijk zeer grote - risico. Sterker, alarm was een overbodige optie. Enfin, we hebben toch besloten weer een nieuwe in te bouwen maar nu met een uitgebreid alarmsysteem. Hopelijk schrikt dat af en kan ik rustig slapen.

Het lijkt mij ondertussen wel een goed idee als de politie op dit soort diefstallen eens een gerichte actie gaat zetten. Het aantal advertenties voor 2e hands RNS510-en “uit mijn vorige auto” (ha ha) is een mooi startpunt.

• Rolf

Vanmorgen is het mij ook overkomen. Trof mijn golg aan met rechter zijruit ingeslagen en de RNS 510 op vakkundige wijze weggehaald. Wat een enorme blunder van VW is dit. Ik overweeg om hem niet te vervangen. Voor alarmsystemen schrikken deze aso's niet terug, dus je kan wachten tot ze hem er weer uit slopen.

• Thijs

Heeft iemand ervaring met veiligheidsfolie op de ruiten. Ik zag dat o.a. Llumar dat maakt en het lijkt in ieder geval het inslaan van een ruit een veel moeilijkere en langdurigere klus te maken.

• Bert

Vannacht 22-3-2009 voor de derde keer aan de beurt geweest, ik heb na de 2e keer een JVC 7000 met afneembaar front laten plaatsen, doch dat schrikt het dievengilde niet af ze hebben weer de ruit ingeslagen en heel de auto overhoop gehaald op zoek naar het afneembaar front.

Dit lag uiteraard in huis doch weer de ellende van verzekering , politie en ruit in laten zetten.

De enige oplossing is volgens mij om een handgranaat achter je navigatie te stoppen en verbinden zodat de heren/dames dieven bij verwijdering de pin er uit trekken en samen met de navigatie de lucht in vliegen.

Ik weet het anders ook niet meer, voor Thijs heb ik nog het advies om geen veiligheidsfolie op de ruiten te plakken , als je een ongeluk krijgt en je moet er snel uit dan krijg je de ramen ook niet kapot geslagen niet zo;n goed idee derhalve.

• Michiel

Grrr, bij mij dus ook op 23 feb. een RDC510 uit mijn Passat gestolen (voor de deur thuis). Enpassant dashboard gesloopt dus veel schade. Is toen vervangen door een RNS510 en op 20 mrt. ook weg (weer voor de deur thuis). Was die dag nr. 4 bij de VW dealer.

Dealer gevraagd om na herstel van de schade het nieuwe systeem in de doos in de kofferbak te leggen want inbouwen heeft geen nut. Ze weten immers waar ik woon.

Oplossing: ????

Vraagje: bij mij 2 x rechter voorportierraam ingeslagen. Bij jullie ook rechtsvoor of hebben we varianten?

In elk geval zou ik de leasemaatschappijen willen verzoeken per direct Volkswagen in de ban te doen vanwege deze ontwerpfout. Kijken hoe snel ze met een oplossing komen.

• Rolf

Bij mij ook rechts voor. Het lijkt mij ook logisch omdat ze dan op de passagierstoel meer bewegingsvrijheid hebben om hem er uit te halen.

• Thijs

Bij mij ook rechtsvoor. Was wel erg netjes gedaan. Beroepskrakers, ongetwijfeld.

Ik heb VW gevraagd wat ze hieraan doen. Ze geven aan dat een gestolen RNS510 obv chassis (en serie?) nummer via de politie als gestolen in hun systeem wordt geregistreerd. Als daarna een dealer dit systeem gaat inlezen wordt het gestolen apparaat herkend. Via Interpol wordt dan de lokale politie naar de dealer gestuurd.

Aanpassingen in de montage of constructie zijn niet te verwachten.

Tja, alarm, onbreekbare ruiten en in de auto slapen is waarschijnlijk de enige zekere oplossing :-(

• Eric

Bij mij nu twee keer rechtsvoor,

na een onsuccesvolle poging 20 december, (betrapt bij het stelen) wel schade maar radio teruggevonden, op 22 maart toch RCD 510 weg. Leuk zo'n radio die in het donker op de veel duurdere navi lijkt.

Nu al twee keer 3 treffers alleen al bij mij in de straat. Dezelfde 3 als in december. Ik denk dat we nu bekend zijn en wel weer een keer opnieuw een bezoek kunnen verwacht.

Ook leasemij. gebeld voor alarm, melden dan gewoon “heeft geen zin”. Ze zijn nog geen minuut bezig.

Nadeel van een alternatief is dat de stuurbediening dan vaak ook niet meer werkt.