Diefstal RNS 510

• H

Beste mensen,

30 december 2010 liep ik 's ochtends de deur uit. Ik had mijn vw golf 6 gti om de hoek geparkeerd en op de parkeerplaats lag enkel een beetje glas en de auto was verdwenen.

Mijn vriendin en ik waren allereerst helemaal in shock en zijn naar het dichtsbijzijnde politiebureau gelopen om toch te kijken of de auto wellicht weggesleept was.. maar om eerlijk te zijn hadden we de hoop al opgegeven. we dachten dat het om diefstal ging.

Gelukkig meldde de politieagent mij dat de auto inderdaad weggesleept was uit voorzorg en dat we hem konden ophalen. De navigatie RNS 510 bleek gestolen te zijn.

De schade is opgelopen tot een bedrag van ongeveer 3000 euro en eigelijk ben ik de dieven heel erg dankbaar want ik krijg dit bedrag helemaal vergoed en hou ik ook nog eens 2000 euro over om in mijn eigen zak te steken. hahahaha

aan elk verhaal zitten dus 2 kanten. het enige nadeel is al het papier werk maar verder hou ik er een lekker bedrag aan over. dat is het voordeel van allrisk verzekerd zijn!

Groetjes

• Max

Hi

Helaas weer aan de beurt in Sneek. Ik was weer niet de enige!

Groet Max

Politie zoekt getuigen van autokraken Sneek

SNEEK – De politie zoekt getuigen van een inbraak in twee auto’s op de Kleine Vos in Sneek, die gepleegd werd in de nacht van woensdag op donderdag omstreeks 04.15 uur. Agenten kregen de melding dat de eigenaar van de auto’s zag dat twee, vermoedelijk Oost-Europese mannen, wegrenden in de richting van de Distelvlinder.

Meerdere politie-eenheden kwamen hierop ter plaatse, maar troffen beide mannen niet meer aan. Uit een bedrijfsauto werd een navigatiesysteem weggenomen en het dashboard van een personenauto werd volledig vernield. De politie komt graag in contact met getuigen die iets opvallends hebben gezien of gehoord. Zij kunnen bellen met 0900-8844.

• danny

Zo en gisteren nacht was ik aan de beurt in breda

me rns 510 gestolen, deuren beschadigt door gevallen glas, a stijl beschadigt met een paar deukjes en krasjes. Duur grapje dit. maar ik was niet de enige helaas.

Nu laat iik er een navi lock inbouwen niet zo mooi maar hopen dat ze er dan afblijven ze moeten er dan immers meer moeite voor doen en aangezien dat volkswagen het ze zo makkelijk heeft gemaakt zullen ze daar niet veel zin in hebben om alles te moeten slopen (hoop ik dan maar)

• robert

Die dingen moeten landelijk worden geregistreerd.

alle serienummers in een database.

ik ben de mijne ook al een paar weken krijt.

• Erik

En jawel hoor…had ik lange tijd de ijdele hoop dat mij het niet zou gebeuren…helaas!

Na ruim anderhalf jaar geen last te hebben gehad vanhet boevengilde hebben ze ook in Helmond ontdekt dat de RNS510 makkelijk uit een auto te slopen is.

Ruit ingetikt, RNS eruit gesloopt kabeltjes en alles nog compleet, nagenoeg geen schade verder.

Maar wel de RNS eruit. En de leasemaatschappij? Laat er maar ene neiuwe inzetten zeiden ze.

Nu maar hopen dat die ook niet na 3 dagen eruit wordt gejat als die weer is ingebouwd, want ze weten nu waar me auto woont.

Een kwijlende rottweiler achter op de achterbank lijkt ineens een optie

Erik

• Frans

Bij mij in Januari 2011 het zelfde gebeurd, reeds voor de 2e keer, ook al twee maanden eerder in november 2010.

Het dievengilde weet mijn auto nu (voor mijn voordeur) nu te vinden.

Nu is er een anti diefstal geval er in gemaakt, een soort kluisdeur die ik er voor kan doen met een slot.

Eens kijken of dat helpt.

Tis wel lastig om dat ding iedere keer eraf te halen, en weer erop te zetten. Het gebruikers gemak van de Radio/Navigatie is wel een stuk minder. Dat deksel is een flink en zwaar geval.

• Leo Nobel

Mijn eerste RNS 510 is gestolen nadat de Passat 14 dagen oud was, tweede maal na 6 weken toen is het gilde gestoord en koste het alleen een raam en schade aan deur post.

Klasse 3 alarm in laten bouwen door VW dealer, auto is nu 1,5 jaar oud en vannacht is er weer ingebroken alleen is door het alarm systeem de schade velemaal groter.

Systeem is nu met grof geweld uit dashboard gesloopt en de schade is nu niet alleen ruit, deurstijl en RNS maar ook een compleet dashboard.

Alles wordt weer gerepareerd maar nu wordt er ook een navi-lock gemonteerd.

Duimen dat dit afdoende is.

• jari

Ik ben vannacht ook voor een tweede maal slachtoffer geworden…..

Hoorde het alarm, dit heb ik bewust ook op de claxon laten zetten, maar was helaas te laat….

Zag de beste dief nog net weg rennen……

Auto is 2 weken oud en kwam gisterenavond om 21:00 uur terug van de lederbekledingbedrijf…. die brachten hem via de VW dealer voor de deur.

De auto was 2 nachten niet in de straat en daarvoor pas een week…..

Mijn vorige passat werd ook in de 1ste week leeggehaald.

Beide keren alleen netjes de ruit aan de bijrrijders kant eruit en de schroefjes van het systeem netjes in de middenconsole achter gelaten.

Klasse 3 alarm en stickers laten plaatsen en 2 jaar geen als meer gehad.

Nu bij de nieuwe nog geen stickers helaas maar wel alarm….

Morgen weer een nieuwe en nu met de lelijke toevoeging van een Navilock.

Ook ik vindt dat VW/PON hier iets aan moet doen……. de verkoop-cijfers op RNS510, klasse 3 alarm en inmiddels Navilocks… kan toch niet goedmaken wat voor ellende het huidige systeem de bereiders oplevert…..

• tamara

Hallo,

Wil in mijn auto ook de rns510 in laten bouwen,

is dit nu dan wel een goed idee??

Als ik lees hoeveel ze gejat worden, met en zonder alarm.

gr

• LuukS

Diefstal van de RNS systemen levert goud geld op voor de dealers, vervangen van het systeem, repareren van de schade ed.

Het meest eenvoudige is om een stuurslot te gebruiken welke voorlangs het RNS systeem wordt gemonteerd,

zodra je weet hoe het gaat, is het een karwei van 20 seconden, en de dief gaat weer op pad.

zie bijvoorbeeld deze link: rns beveiligen