Diefstal RNS 510

• brouwer

heb navraag gedaan naar inbraakfolie

dit is van binnen uit wel te verwijderen

dat komt doordat de bolling van de ruiten naar buiten lopen

info www.sl-llumar.nl

• Marieke

Ja dat klopt. Als je in de auto zit en je krijgt een ongeluk kan je wel van binnenuit het raam kapot krijgen met een life hammer.

Ik kan je zeggen ik heb het op mijn ramen en ik slaap een stuk lekkerder.

En je ziet er niks van. Ik heb wel stickers op mijn auto dat ie voorzien is van veiligheidsglas.

Succes.

• Oscar

In de nacht van 30 april op 1 mei ook bij mij de rns510 eruit gehaald. Golf Variant, 1,5 maand oud. Rechterportier ingeslagen en vakkundig de navi eruit gehaald. Heb nu een jvc nx7000 in laten bouwen. Geografisch: Hoek van Holland

Ik begrijp werkelijk niet dat VW hier niets aan doet. Dit is toch te gek voor woorden …….

Gr, Oscar

• Jos

Ook mijn RNS510 is vorig weekend gestolen uit mijn MKV GTI. Ruit

bestuurderszijde ingeslagen en RNS510 eruit gejat. Donderdag komt een

schade-expert kijken of de RNS510 wel volledig vergoed wordt (ik mag hopen

van wel, want het is geen leasebak). Mensen ervaring hiermee? Mijn verz. is

London.

Ik ga iig kijken wat ik hieraan kan doen. Die folie lijkt mij wel

interessant. Ik vraag mij af of een alarm wel voldoende afschrikt. Een

garagebox kopen is eigenlijk het enige dat m.i. helpt cq. kan helpen.

Ik snap trouwens niet dat die dingen niet van binnenuit vast zijn te zetten

met speciale inbus-sleutels (specifiek voor dat apparaat).

Tips zijn welkom!

• Adel

Hallo allen,

ook ik ben aan de beurt geweest.

Nacht van 8 op 9 april. Golf VI, net 1,5 week oud en nu al hetgeen gebeurd waar ik eigenlijk wel verwacht had. Na de auto besteld te hebben hoorde ik pas hoe inbraakgevoelig dit systeem is.

En niemand weet hoe dit systeem beter te beveiligen. De tip van de politie is: geen navi in de auto…tja

Plaats: Utrecht

• Ongelukkie zonder RNS 510

Ik was vanmorgen ook de gelukkige om te ontdekken dat mijn zijruit er compleet was uitgehaald en “netjes” in de bosjes gelegd en mijn RNS weg was.

Is er nou helemaal niks tegen te doen ??

Behalve uiteraard gewoon helaas geen nieuwe aan te schaffen??

Is VW misschien met iets bezig weet iemand dat ????steffen schreef:

>

> Hoi Marieke,

>

> leuk filmpje. Ik had er al over gehoord, maar nog niet

> gezien. Feit blijft dat je er zelf in geval van nood ook niet

> meer uit komt…, daarnaast waren bij mij geen ruiten

> ingeslagen, maar worden ze compleet verwijderd en netjes in

> de struiken gelegd. Hoe dit mogelijk is is nog niet geheel

> duidelijk. Er komt deze week een alarminstallatie in, daarna

> ga ik in overleg met de leasemaatschappij bepalen wat erin

> gaat komen…

>

> Gr,

>

> Steffen

• peter

Hai allemaal,

ja hoor na veel erover te lezen en gehoord te hebben, passatforum.nl, was ik ook aan de beurt. 6.15 uur ging de gsm en dacht …ff niet en later de deurbel…politie…je schrik je kapot maar ‘'gelukkig’' ging het over me passat…ja ik zeg gelijk me navi eruit…ja zeggen ze in koor..ok… nou zoals zovelen op dit forum, elke dag dat ik naar de auto liep dacht…wel of niet en 13 mei 2009 wel dus.

ja rij zakelijk en die 510 is een wereld ding maar bizar makkelijk te verwijderen…schroefjes lagen nog op mn stoel…zal hem missen en dan maar weer een zuignap en normale radio. Geen 2e voor mij want die is er binnen een week weer uit.

Succes allen met de ellende en VW…bizar en slechte ontwerpfout en boycotten die 510.

Mss idd iets voor radar en kijken wat VW erop te zeggen heeft.

Grt Peter Rotterdam Oost

• ron

Ik las vanmorgen het stukje in de Telegraaf.

Ook bij mij al twee maal ingebroken in drie weken, in mijn auto (Golf 6), ook via het inslaan van de RV portierruit. Ook ik woon in Huizen. Lijkt wel of het hier vaker dan gemiddeld gebeurd…. (Zou de Politie van Huizen dit ook lezen? en er wat aan doen!!!?)

Gelukkig de laatste keer zag een buurman het gebeuren en rende de dader weg. Helaas te moeten zeggen dat het een nieuwe medelander was, sorry maar wel de waarheid.

Ze werken als volgt (voor zover we nu hebben kunnen achterhalen) Auto rijdt langs, en slaat het raam in zonder dat de persoon uitstapt. De auto rijdt door en enkele minuten later (als niemand reageert) komt de dader en verwijdert het systeem. Zo eenvoudig.

Het schijnt dat de code er heel simpel te verwijderen is, en dat dit dus geen enkele bescherming biedt. Ik heb de dealer gevraagd of ze het kenteken en het chassisnummer in het systeem wilden krassen. Dan kan hij nog steeds gestolen worden, maar is hij in ieder geval herkenbaar in geval van terugvinden/doorverkopen.

Ik adviseer iedereen (verzekerings maatschappijen ook!) om dit te doen bij zowel nieuwe afleveringen als bij vervangingen.

Iets anders wat ook vreemd is dat bij de laatste types VW, je zomaar het portier van binnenuit kunt openen als het raam is ingeslagen. Bij oudere types was de deur elektrisch vergrendeld en moest je door het raam naar binnen/buiten. Het schijnt dat dit te maken heeft met veiligheid als een auto in het water komt; dan kan je er altijd uit. Mijn dealer onderzoekt of je dit toch anders kan programmeren zodat je alleen met de sleutel de deur kunt openen en de dief door het raam moet werken.

Verder kan je er heel weinig aan doen, helaas. Daarom ga ik toch zsm een andere auto rijden, dan slaap ik ook weer lekker.

Tot die tijd zal ik regelmatig mijn nachtrust opofferen om deze klootzakken te pakken te krijgen.

• Adel

De VW dealer heeft me uitgelegd hoe ze de ruiten verwijderen:

ze plaatsen zuignappen op de ramen en geven een flinke duw naar beneden.

Dan knappen de 2 ‘beveiligingspunten’ die de ruit op zn plek houden.

Vervolgens wordt de ruit netjes naast de auto gelegd.

• Dave

Ik heb een officiële reactie van Volkswagen Nederland ontvangen. Zoals verwacht uitermate teleurstellend en in geen geval de hand in eigen boezem steken…

Hier enkele citaten:

“… Welke constructie er door de Volkswagenfabriek ook wordt ontwikkeld, het openbreken van de auto en verwijderen van onderdelen, zal nooit helemaal te voorkomen zijn. Tevens zal het dievengilde vindingrijk genoeg zijn om per merk en type auto uit te vinden op welke wijze deze met de minst mogelijke moeite onrechtmatig is open te krijgen en onderdelen zijn te verwijderen. Ook op nieuwe ontwikkelingen zal het dievengilde na verloop van tijd ingespeeld zijn.”

“…Als eigenaar van de auto kunt u uiteraard uw auto laten voorzien van een alarminstallatie.”

Tuurlijk. Wat vindingrijk van het dievengilde om juist een navigatie te stelen die met 4 schroeven vastzit! Laat me niet lachen. Zelfs mijn zoontje van 3 krijgt hem er uit. En dat zeggen ze er niet bij als je een auto komt kopen. Prachtig geïntregreerd navigatiesysteem meneer. Een betere is op dit moment niet te koop, en woorden van dergelijke strekking. Daar gaan ze natuurlijk volledig aan voorbij. En dat alarmsysteem moet ik zeker bij de dealer laten installeren. Alsof VW niet genoeg verdiend aan het leveren van 2 tot 3 navi's per auto!

Een ding is voor mij wel zeker. Dit was de laatste keer dat ik een Volkswagen heb gekocht. “Volkswagen. Wie anders.” Ik zie het al voor me op markplaats: “Uit een Volkswagen. Waar anders”.