Diefstal RNS 510

• mops

En ja hoor, ik ga deze ellendig lange lijst aanvullen.

Ook RNS 510 gestolen. In een rustig dorpje en in een dood lopende straat! Dat krapuul van tegenwoordig is nergens meer bang van. De linker voordeur is licht beschadigd. Op de motorkap staan krassen. Je zou voor minder iemand de kop inslaan.

• passie

wat te doen tegen stelen rns 510 :

alarm systeem bij de dealer met certificaat, geeft ook korting op de verzekering

kenteken van auto in de rns laten graveren

met speciale schroeven laten vastzetten (gaan er alleen in)

geen rns 510, maar een rns310, dan werken de “on display” parkeersensoren ook, net als de originele carkit (telefoonvoorbereiding), en de climatronic informatie

auto in een drukkere straat laten staan

• en_nog_één

ik sluit me aan bij de trieste lijst.

Ruit ingeslagen, zonder verdere schade de RNS510 eruit gehaald. Zitting zeiknat door stromende regen… Stelletje !@#$!#**

Wat te doen?

Graveren? Denk je dat dat iemand kan schelen die voor 500 euro op marktplaats een RNS koopt “uit een sloopwagen”?

Schroeven die er alleen indraaien? De bevestigingspunten zijn van plastic; 1 flinke ruk en ze zijn er uit, met alle bijkomende schade. Of als ze hem er niet uitkrijgen een schroevedraaier door je scherm, en een kras over je motorkap.

Masterlock? Prachtige hefboom om je stuurslot mee te forceren; dat dus ook kapot en RNS alsnog weg.

Folie, alarmsystemen? De verhalen hierboven leren dat ook die weinig uithalen, een enkeling daargelaten.

Enige werkende oplossing lijkt me zoals reeds geopperd elke dag zélf eruit halen, óf een andere radio. Volkswagen

• Chris

En nog één!!

Op 26 augustus 2010, regio Arnhem, is mijn VW Passat aan de beurt geweest. Ruit niet ingeslagen maar de ruit aan de passagierszijde er volledig uitgehaald. Deze stond, zonder beschadigingen naast mijn passat. RNS natuurlijk makkelijk verwijderd, 4 schroefjes lagen nog op mijn stoel….

Verbazingwekkend. Ik heb “Alarm Plus” maar deze is dus niet afgegaan!!!

Nogmaals weer naar de dealer.

Gr.

• Yep - hier ook

En ook in België nog één : even melding om de statistieken te helpen :

VW Tiguan met RNS 310 - blijkbaar niet herkend of brengen deze ook genoeg op.

Geen enkel spoor van inbraak - dashboard in stukken gebroken, verluchting naar de knoppen, … maar wel de kabelbomen mooi los gekoppeld.

Is een leasing, maar zie er tegenop om een nieuwe te laten zetten want het is op de oprit gebeurd. Zal bij installatie van de nieuwe maar ineens een afspraak maken voor de volgende keer…

• wim

en nog één.

op 01-0-9-2010 voor mijn deur en bij buren ook (audi) passiers raam eruit gehaald niet gebroken in zijn geheel eruit gehaald.

alles vakundig eruit gehaald dat het zo makkelijk gaat ook het raam niks beschadigt balen.

gr.

• mops

Kijk maar eens uw deurslot na. Bij mij hadden ze het uitgehaald en dan proper terug gestoken en het dekseltje er terug op.

Waarschijnlijk hopen dat niemand iets zou merken en dan later nog eens terug te keren. Maar gelukkig slaapt mijn auto nu altijd binnen :)

• Friso

Ook mijn passat is van het weekend aan de beurt geweest, ben woonachtig in Emmen en op de nacht van vrijdag op zaterdag zijn ze zeer vakkundig bij ons in de buurt bezig geweest.

Meerdere Volkswagens en Audi's hebben het moeten ontzien, bij mij is er geen enkele schade geconstateerd. Ik dacht eerst dat het een schone kraak betrof maar het blijkt toch dat ze een soort van metalen strip hebben gebruikt. Bij andere volkswagens in de buurt zijn idd ook completre ramen eruit getrokken. Helaas heeft niemand in de buurt iets gezien of gehoord.

• roland

Ik heb gisteren de navislot besteld bij de dealer. Levertijd is nog even onbekend. Kosten 216,– incl. Korting is niet mogelijk omdat dit kostprijs is.

Hoop dat het gaat werken. Ben wel benieuwd als hij er met de navislot toch word uitgejat wie ik aansprakelijk kan stellen?? Wie denk jij.