Diefstal RNS 510

• almar

Terug van weggeweest,

(Passat CC < 1 jr.)

De sneeuw is weer verdwenen en de langzaamaan wordt het 's nachts weer drukker op straat. Tot de 4de keer nu slachtoffer van inbraak om een RNS510. Echter slechts 1x is men er in geslaagd. …de 1ste keer.

Aangezien voor de eerste keer folie aanbrengen en alarm klasse 3 50% voor eigen rekening zijn gekomen heeft nu de leasemaatschappij de kosten voor haar rekening genomen (om maar te melden dat er ook welwillende maatschappijen zijn). Daders twee keer net ontkomen (helaas). Per volgende week camera's in de auto met bewegingsdectie en een alarmsirene van effectief 140 dB ; niet geheel legaal maar wel effectief; want horen en zien vergaat je (nu maar hopen dat het niet te vaak spontaan afgaat :) )

Echter op een toevallige woensdagochtend regio Utrecht bleek de wachtkamer bestaande uit 5 personen goed te zijn voor een gezamenlijk aantal inbraken van 21 stuks (binnen 1 jr.) Allen bezitters vn VW/Audi -> RNS/MMI

• Gerrit

Het heeft in ieder geval één keer gewerkt

Vorige week hadden we een feestje op het werk, buiten gekomen was het feest echt afgelopen. Bij 2 collega's het RNS systeem gejat,

en ik had die ochtend voor het eerst een Masterlock stuurslot (speciaal voor de VW RNS) ontvangen.. en mij hadden ze over geslagen.

toeval? de tijd zal het leren. de prijs heb ik er in ieder geval al uit.

• Gerrit

Beste Leon,

thx voor de tip. Heb hem enige tijd geleden gekocht, was uitverkocht dus moest een week wachten,

maar in ieder geval één diefstal ronde voorkomen.

thx voor de tip

Leon Schreef:

——————————————————-

> Hoi!

>

> ik heb zo'n zelfde probleem gehad, maar nu

> opgelost met het plaatsen

> van eeen masterlock stuurslot aan mijn stuur en

> voor mijn RNS.

> Werkt makkelijk en snel!

>

> zie voor informatie waar ik het gevonden heb;

> www.computersafe.nl

• Golf6

Afgelopen nacht wederom de gelukkige geweest in Regio Rotterdam Noord. Wederom niet de RNS meegenomen overigens. Blijkbaar werkt het alarm wel goed genoeg. Alleen m'n achterzijruit ingeslagen/gedrukt. Overburen hebben het alarm en een hoop herrie wel gehoord, maar geen gezichten gezien….

• martin

Heb een jaar kunnen genieten aan een achteraf ingebouwde RNS 510

Woon in Tiel, was nummer drie bij de garage allemaal uit de zelfde buurt

het lijkt of ze die georganiseerd doen, eerst komen ze langs en bekrassen je auto (vorige week) misschien om te zien of je een alarm heb. Ze rukken je rechtervoor raam er uit en slopen je RNS er uit, Bij mij hadden ze de tijd want de auto is geheel nagezocht (achterbank was naar beneden geklapt en alle kastjes stonden open.

Twijfel of er nog een RNS 510 in gaat ze weten me nu te wonen.

in iedergeval komt er een alarm in voor de volgende keer en er ligt een knuppel naast me bed.

• martin

Mijn RNS 510 is er afgelopen maandag ook uitgejat, rechtervoorraam is er gewoon uitgetrokken, lag bij de buren in de tuin

bij de dealer stonden er nog twee met de zelfde schade uit dezelfde wijk dus worden nu grootschalig verwijderd en opnieuw op MP aangeboden

Persoonlijk denk ik dat PON iedereen die schade heeft gehad iets moet vergoeden en zorgen dat die radio uit jou auto gewoon niet werkt bij een ander dan wordt hij niet meer gestolen. Lees dat de Pioneer systemen deze niet kraakbare code ook hebben maar vraag men of dit juist is. Dat zeiden ze bij de RNS 510 ook. Normaal wordt een bedrijf bestraft als je iets verkoopt en dit klopt niet maar bij VW komen ze er mee weg

• Januss

Jeroen hallo,

Ik heb met interesse de mogelijkheid om de RNS510 zelf uit te bouwen gevolgd. De omlijsting en 4 schroefjes waren er zo uit. Ik kreeg de Eurostekker die verzonken in metalen kast er helaas niet uit. Is het soms een kliksysteem die je ergens moet indrukken om hem los te koppelen? Zijn de 2 andere wat dikkere kabels met de ronde klemverbindingen soms de voeding? En wat gebeurt er als je die twee per ongeluk tegen elkaar drukt. Komt er dan geen sluiting met het nodige vuurwerk?

Gaarne een advies van jouw kant en bij voorbaat mijn dank.

Mvrgr.

Januss

• Januss

Roland,

Ik heb per abuis een andere naam (Jeroen) gebruikt voor een vraag aan jou. Hiervoor mijn excuses.

Mvrgr.

Januss

• Tom

Ik ben recent begonnen met het ontwerpen van een website die alle informatie moet samenvatten over de RNS 510.

Wie informatie heeft, hoe klein ook, over volgende onderwerpen of getuigenissen, gelieve deze te sturen naar my.stolen.rns510@gmail.com

Ik wil al deze informatie en getuigenissen bundelen en op een site zetten, in de hoop volkwagen eindelijk tot degelijke maatregelen aan te zetten.

Welke informatie?

Type wagen

beveiligingsmogelijkheden

tips en tricks (vb noteren van serienummers)

ondernomen stappen na diefstal

verdachte toestellen op tweedehandssites

contactgegevens van (frequente) verkopers

links naar sites/fora ivm gestolen units

Welke informatie voor getuigenissen?

hoe vond de inbraak plaats? Met of zonder inbraaksporen?

Fotos?

Meerdere keren slachtoffer geweest?

wat was de reactie van de politie?

wat was de reactie van de garage?

Wat was de reactie van volkswagen?

Contact opgenomen met consumentenorganisaties? Reacties hierop

kosten vervanging

ervaringen met kopen van units online

Kortom alle mogelijke info is welkom, zowel ter bescherming van eigenaars als ter voorbereiding van eventuele stappen jegens Volkswagen/Audi/Skoda

• Matt

Het is echt niet normaal. Ik heb mijn auto VW Golf VI afgelopen vrijdag opgehaald om 12:00 's middags en binnen 11 uur was het RNS-510 systeem uit mijn auto gejat! Het complete systeem, plus MDI kabels, achteruitrijcamera en Dynaudio versterker!

Alarm was afgegaan na het inslaan v/d rechtervoorruit en men heeft binnen 2 minuten! Alles weggehaald, een dame uit de buurt is n.a.v. het alarm naar buiten gegaan en heeft twee jongens van allochtone afkomst, bij mijn auto bezig gezien, toe ze er iets van zei, schuurde de jongens weg op hun scooter.

Het is echt te bizar voor woorden, echt binnen no time, op een doorgaande weg , nabij huizen wordt gewoon je Navi gejat.

Nu ik dit forum lees, heb ik echt enorm spijt van het feit dat ik een VW Golf met RNS-510 heb genomen… Want deze wordt weer vervangen zodat deze weer en weer en weer gejat wordt. Ik heb daar geen zin in en wat mij betreft mag de auto gestolen worden, zodat ik een andere niet VW !!! Uit mag zoeken (Lease).

De monteur van Carglass merkte op dat vaak als beveiligingschroeven gebruikt worden, men vaak het scherm v/d RNS-510 in tikt. In het kader van, ik niet, jij ook niet meer. Dit is echt het laagste van het laagste volk.

Maar één tip, ga nooit de dieven te lijf, het kan een strafblad opleveren en indien de dieven zonder al te veel kleerschuren wegkomen, maken ze het hun missie (geldt met name voor Marokkanen) om jou en je gezin het leven zuur te maken en dan ben je nog veel verder van huis!

Ik ga kijken met mijn dealer wat we kunnen doen om het te voorkomen, maar in eerste aanleg was het weinig hoopvol. Nieuwe installeren en van het beste hopen.

It's a bloody shame, Volkswagen, voor mij en voor iedereen die ik kan adviseren, nooit meer een VW!!!!