Diefstal RNS 510

• Ab

Hallo allemaal.

In sept is ook bij mij het rns510 systeem gestolen, ruit ingeslagen, schade aan het voorportier etc.

Gelukkig dekte mijn verz de gehele schade omdat het een af-fabriek gemonteerde set betrof.

In nov is mij weer hetzelfde overkomen, vervolgens heb ik het anti-diefstal laten monteren (het systeem is getest en goedgekeurd door PON)

Een geluk bij een ongeluk : mijn verz.maatschappij heeft ook deze beveiliging geheel voor haar rekening genomen.

Het is een erg afdoende middel, tevens is het ook mooi ingebouwd, op 4 kleine paddestoelvormige tonnetjes na, die zichtbaar rondom de rns 510 zijn, is er niets van te zien.

Na plaatsing van de zwarte hardstalen afdekplaat is het systeem zeker niet binnen een korte tijd te demonteren. De plaat valt in zijn geheel over de rns510 heen en is dus niet meer zichtbaar.

Een echte aanrader dus, in ieder geval ben ik er zeer te spreken over.

Het pakket is via de VW dealer te bestellen.

Met dank aan de bedenker van dit Navi-Lock / systeem

Mvg / Ab

• Snarf

Beste,

Tot mijn ontzetting identiek gebeuren meegemaakt! En tot mijn eveneens grote ontzetting vastgesteld HOE GEMAKKELIJK dat systeem uit te bouwen is! Ik had ook het idee dat een “vast” ingebouwd systeem niet zo makkelijk mee te pakken is als bvb. een “TomTom” op zuignap…

Ik denk dus aan methoden om dat te bemoeilijken, als ze dan natuurlijk je interieur niet meer gaan beschadigen… Heeft iemand tips?

Snarf

• Snarf

Oeps!

Sorry, te snel geweest, en (onder opwinding) gereageerd op die eerste mail uit 2009…

Bedankt dus, voor de mailer van eergisteren betreffende de tip over het door VW leverbare beveiligingssysteem. Onaanvaardbaar dat dat voor die prijs niet meteen zo gemonteerd wordt!!!

Snarf

• Snarf

Bij mij dus ook rechterruit (passagierskant). Maar dan zitten ze zelf in ‘t glas, op die stoel met meer bewegingsvrijheid…Snap ik dus niet goed. Ik heb wel al gehoord dat ze de rechterruit inslaan, wanneer ze de hele auto willen stelen, zodat ze dan zelf op de chauffeursstoel niet in ’t glas hoeven te zitten. Maar inderdaad, bij mij dus ook rechterruit ingeslagen en alleen de RNS510 netjes uitgebouwd, zonder enige andere schade of diefstal: zelfs de boorddocumenten netjes laten liggen!

• Golf VI

Na lange tijd bezoek nummer 3 en 4 mogen noteren bij m'n Golf VI met RNS510. En dit binnen 11 dagen… Nu dus 4 keer bezoek gehad en geen enkele keer hebben ze de RNS510 meegenomen, heb ik het secure pakket toch niet voor niets aangeschaft! Ze hebben wel netjes alle 4 de keren een ander raam ingeslagen….

Morgen staat de afspraak voor het Navi-Lock systeem. Ben erg benieuwd of het er in het echt een beetje netjes uitziet….

• Golf VI

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=106&t=36378&start=0.

Offerte op te vragen bij je lokale VW dealer….

• Frank

Mensen,

Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar dieven kijken naar het haaienvinnetje op het dak… Als er een haaienvinnetje op het dak zit weten zij dat er een navigatiesysteem aan boord is. Vervolgens kijken ze niet eens de auto in, ze slaan gewoon het ruit in en kijken dan pas wat de buit is…

Ik heb bij de dealer gevraagd of er alternatieven zijn voor het haaienvinnetje op het dak, maar helaas:geen alternatieven…

Iemand die hier wel mischien iets op weet? Alternatieven of mischien helemaal het vinnetje verwijderen op een bepaalde manier dat alles wel nog werkt?

Gr.

Frank

• Erik

dan is het maar te hopen dat de boef geen zaag bij heeft.

heb een verhaal gehoord dat bij de diefstal van een VW gewoon het stuur werd doorgezaagd….

eenmaal gejat is het een kwestie van een nieuw stuurtje er op, en klaar is Kees.

• Louis

Frank Schreef:

——————————————————-

> Mensen,

>

> Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar dieven

> kijken naar het haaienvinnetje op het dak… Als

> er een haaienvinnetje op het dak zit weten zij dat

> er een navigatiesysteem aan boord is. Vervolgens

> kijken ze niet eens de auto in, ze slaan gewoon

> het ruit in en kijken dan pas wat de buit is…

>

> Ik heb bij de dealer gevraagd of er alternatieven

> zijn voor het haaienvinnetje op het dak, maar

> helaas:geen alternatieven…

>

> Iemand die hier wel mischien iets op weet?

> Alternatieven of mischien helemaal het vinnetje

> verwijderen op een bepaalde manier dat alles wel

> nog werkt?

>

> Gr.

>

> Frank

De haaievin krijg je bij de premium telefoonvoorbereiding.

• Dennis

als eerste beste wensen allemaal ( mag nog steeds ) , na ook al een paar keer de pineut te zijn geweest ( Amsterdam-Osdorp ) eindelijk een gezonde nachtrust. De navi-lock icm een stuurslot blijkt een deugdelijke beveiliging te zijn, mede doordat ik midden tussen het noord-afrikaanse kwaad leef een goede testcase geweest. Voor de mensen die niet zonder een RNS510 willen vooralsnog een goede oplossing.