Diefstal RNS 510

• Roelof

Tja…………………….

wat valt er nog te melden ook ik ben de klos, 1035Km gereden :X.

Het is niet meer normaal, op klaar lichte dag, gewoon de linker zijruit ingeslagen.

Verdere schade: linkerdeur, frame, en airco-unit met krasjes.

• Harold

Misschien toch een oplossing in zicht.

Er is inmiddels een methode ontwikkeld en getest die wel afdoende werkt, ook de pakkans wordt aanzienlijk vergroot.

Ik kan er nog niet veel van vertellen omdat het ‘gilde’ hier ook meeleest.

PON alsook justitie is middels een mail op de hoogte gebracht, het zou mij echt verbazen als hier geen antwoord op komt, dan weten het zeker dat de diefstallen gewild zijn door PON.

• jac

Als VW ballen heeft, dan roepen ze alle wagens met zo' n systeem terug en beveiligen ze deze beter.

• Harold

Harold Schreef:

——————————————————-

> PON alsook justitie is middels een mail op de

> hoogte gebracht, het zou mij echt verbazen als

> hier geen antwoord op komt, dan weten het zeker

> dat de diefstallen gewild zijn door PON.

Update 28/11

Het is nog triester dan triest met PON, zij hebben inmiddels gereageerd en hoe!

Ik kreeg een mail terug met geachte mevrouw huppeldepup, niet eens mijn achternaam!

Hoezo standaard brief………daarbij vertelde men dan PON niet aansprakelijk kon worden gehouden

voor de geleden schade?? huh ik bied ‘slechts’ een oplossing en dan zo reageren, schandalig.

PON jullie begrijpen kennelijk niet niet wat klanten binding is, na 18 jaar VW gereden te hebben waaronder

enkele nieuwe wordt de volgende definitief GEEN VW meer.

Gelukkig loopt het leasecontract in mei 2010 af……

Nu nog wachten of justitie met een zelfde brief komt.

• Eva

In de nacht van 19 op 20 november is ook mijn RNS 510 uit mijn Golf IV van 4 maanden oud gestolen. Daarvoor is de garage onder ons appartement opengebroken. Vanmiddag was het weer raak: garage weer opengebroken, maar auto nog niet want het nieuwe systeem is nog niet ingebouwd.

Ik krijg van de leasemaatschappij op hun kosten inbraakwerkend folie. Mijn vraag is hoeveel dit gaat helpen? Ik vermoed mijn systeem te herkennen op marktplaats, maar politie doet hier niets aan, daar hebben ze geen tijd voor.

Eva

• Jankees

Ik heb een systeem ontwikkeld dat inmiddels heeft aangetoond dat het werkt: tot tweemaal ruit ingeslagen, maar RNS 510 niet gestolen (Ook ingeslagen ruit blijft trouwens irritant)

Heb het systeem half oktober 2009 aan VW (Pon) aangeboden/gedemonstreerd, en wacht op feedback. Moet in Duitsland worden beoordeeld, gaat traag. Mogelijk dat enige druk van gedupeerden op VW helpt e.e.a. te versnellen.

• Robert67

Het is echt onvoorstelbaar wat ik hier allemaal lees. Ongelovelijk @!+% volk wat te lui is om te werken en niet met zijn poten van andermans spullen af kan blijven.

Door deze verhalen heb ik maar besloten gewoon de RCD 310 in mijn Tiguan te nemen. Dan maar op de oude manier met de TomTom.

Ik veronderstel maar even dat de RCD 310 geen aanleiding geeft tot inbraak, of heeft iemand andere ervaringen?

• retsok

Na twee inbraken binnen 1 maand heb ik 11 maanden lang het systeem er elke avond uitgehaald en 's morgens weer terug geplaatst. Het afdekraampje klik je zo los (bij een Passat in ieder geval). De vier schroefjes deed ik er niet elke keer in. Hij zat gewoon los in het dashboard, eigenlijk net als de ouderwetse radio met slede. Het raampje klikte ik er weer netjes voor. (begon op het laatst wel een beetje slap te worden door het elke keer los en vast klikken)

Door het vaak te doen wordt je er wel steeds handiger in. Het er uit halen kostte mij slechts 5 seconden!!! Dit is dus zonder de schroefjes los te draaien, maar ik neem aan dat onze Oost Europese bezoekers een schroeftol bij zich hebben en dan kost het hun in totaal misschien 15 seconden! Een alarm heeft dan dus ook echt geen zin.

Terugplaatsen is iets meer werk, maar dat deed ik inmiddels in 15 seconden. Deze ellende kostte me dus 20 seconden per dag.

Op zich wel een werkbare oplossing, als je die 20 seconde per dag er voor over hebt en het niet erg vindt dat dat lompe apparaat in de gang ligt. Maar inmiddels ben ik er wel klaar mee. Ik heb hem op Marktplaats gezet. (Niet alle systemen op Marktplaats zijn dus gestolen. Sommige zijn van gefrusteerde slachtoffers)

Ik hoop er € 800 voor te krijgen, want dat is een beetje de marktwaarde op Marktplaats.

De totale kosten voor mij tot nu toe:

Aanschaf: € 2400

2x eigenrisico á € 150: € 300

Totaal: € 2700

Als ik die € 800 er voor krijg heeft deze hele grap dus nog € 1900 gekost, plus alle ellende die er nog bij komt.

Conclusie: na 12 jaar VW rijden wordt mijn volgende auto geen VW meer!

• k

als ik zo alle berichten lees en zelf net 2 dagen een auto heb met de 510 zit ik erover te denken om mijn kenteken er in te laten graveren en zo goed te laten opvallen dat hij bij deze auto hoort

mss schrikt dat af

• Wil23

Kan je misschien al meer duidelijkheid geven wat voor systeem je hebt bedacht?

Hoor het graag van je.

Ben ook al 2 keer mijn ruit kwijt geraakt, gelukkig zit de rns510 er nog in.

Jankees Schreef:

——————————————————-

> Ik heb een systeem ontwikkeld dat inmiddels heeft

> aangetoond dat het werkt: tot tweemaal ruit

> ingeslagen, maar RNS 510 niet gestolen (Ook

> ingeslagen ruit blijft trouwens irritant)

> Heb het systeem half oktober 2009 aan VW (Pon)

> aangeboden/gedemonstreerd, en wacht op feedback.

> Moet in Duitsland worden beoordeeld, gaat traag.

> Mogelijk dat enige druk van gedupeerden op VW

> helpt e.e.a. te versnellen.