Diefstal RNS 510

• Slacht Offer

Dames en heren,

Ook wij zijn zeer recentelijk slachtoffer geworden van de diefstal van onze RNS 510, zelfde procedure, rechtervooruit ingeslagen, alarm niet afgegaan (!), keurig losgeschroefd verder geen schade. Na bij de dealer beklag te hebben gedaan werd ons ook daar verteld dat de kans aanzienlijk is dat een nieuw systeem wederom grote kans maakt binnenkort gestolen te worden. Waarom Volkswagen niet in staat in om een veilig navigatiesysteem te ontwikkelen is ons een raadsel, of zou het zo zijn dat zij het wel prettig vinden om twee maal zoveel navigatiesystemen te verkopen dan auto's? Het moet toch mogelijk zijn om een systeem te ontwikkelen dat zodra de kabels eruit worden getrokken het systeem “ploft” zodat het geen zin meer heeft om deze systemen uit auto's te stelen. Denk aan de plofkoffers van de geldlopers, als de koffer en de dragen worden gescheiden ploft een verfbom in de koffer en is het geld onbruikbaar.

Wij gaan geen nieuw navigatiesysteem RNS 510 meer aanschaffen, jammer voor de dealer en die ongelooflijke hufters die deze systemen eruit slopen. Maar eens kijken naar een TomTom die netjes mee naar binnen kan. Mocht er een publieke actie worden gestart door slachtoffers van RNS 510 diefstal tegen Volkswagen/PON onze steun krijgen jullie. “Nee hoor mijnheer onze systemen zijn allemaal gecodeerd en u heeft ook nog alarm op de auto, u hoeft zich geen zorgen te maken”. Mooie verkooppraatjes maar de praktijk leert ons wel anders.

• Rene

Ongelooflijk wat ik hier allemaal lees, ik wist dat ze inbraak gevoelig zijn maar zo veel in een jaar tijd…

Gelukkig ben ik er nog bespaard van gebleven maar hebben een stelletje klojo's wel mijn auto van een mega grote kras voorzien, deze stond 1 nacht vanwege de sneeuw niet op zijn plek..

Ik vind dit mega slecht van Volkswagen en Pon dat ze hier niets aan doen. Vind de (after sales) service sowieso waardeloos.

Het begon al met Volkswagen lease toen ik mijn vorige passat wilde inruilen voor een nieuwe passat (april 2009) heeft 1,5 maand geduurd voordat ze het kenteken bewijs naar de dealer hebben gestuurd (dus tijdje dubbel verzekering en wegenbelasting gehad) en uiteindelijk 150 euro compensatie gehad. Bij mijn vorige passat kreeg je nog wel eens acties per post, tegenwoordig helemaal niets meer, wat een waardeloze marketing daar. Ook op het aanvragen van een testrit via hun site werd gewoon niet gereageerd en dat in crisistijd waarin er veel minder auto's werden verkocht, slapen ze daar allemaal??

Mijn volgende auto wordt geen Volkswagen meer, en zo lees ik meerdere berichten hier, dat is toch mega slecht zoiets? wat een ballen bedrijf, wie anders…

Ik heb enkele weken geleden nieuwe firmware in de rns-510 gezet, ik wil eens gaan onderzoeken of het mogelijk is om het startscherm in deze firmware aan te passen, zodat je er een eigen afbeelding in kunt zetten, b.v. deze auto behoort bij kenteken 12-abc-3.

Het updaten van de firmware duurt wel een uurtje en dan moet je de rns (na diefstal) weer aansluiten op 12 volt en de code al weten, dit lijkt me te veel werk voor die klojo's die dat apparaat stelen.

Als iemand dan de radio koopt en inbouwt wordt het startscherm zichtbaar, zoiets moet een nieuwe “eigenaar” toch wel rode wangen bezorgen…

• Bob

Afgelopen week is mijn RNS 510 gestolen uit mijn auto die in een afgesloten gedeelte van een parkeergarage stond. Het vreemd bij deze inbraak is dat er geen openbare inbraak spoor is gevonden. Mijn auto is vaan een “auto-lock” systeem voorzien dat na 30 seconden alle deuren op slot zet. Ik weet dus niet hoe ze binnen zijn gekomen. Ook keurig de RNS 510 los geschroefd en geen kabels doorgeknipt. Het is op dit moment bij mijn verzekering in behandeling. Iemand ook zoiets meegemaakt? Of hebben ze nu een nieuwe manier gevonden om in de Passat te komen?

• Dennis

Weet niet of het in de handel is maar zou dubbel-glas geen optie zijn?

Hierdoor komen ze niet door de ramen naar binnen!

Weet alleen niet of de motor van de raambediening dan nog werkt.

• P

Vanmorgen voor de tweede keer in 4 maanden tijd mijn auto aangetroffen zonder radio….

Ik rij een Passat CC. Vanmorgen toen ik bij mijn auto kwam stond deze gewoon op slot! Geen braakschade, maar wel mijn radio foetsie (zonder navigatie!).

Wanneer gaat volkswagen hier wat aan doen, dit is toch schandalig. Ik snap dat zij niets tegen bakstenen door ruiten kunnen doen, maar dit gaat wel erg ver!

• Golf6

Vanochtend mijn Golf aangetroffen (regio Rotterdam-Noord) met ingeslagen rechterachterruit en poging tot verwijderen van rechtervoorruit. De RNS510 zat er echter nog netjes in. Zijn echt amateurs geweest als ik alle verhalen hier lees, want dat ding zou er zo uit moeten zijn, ondanks het alarm (wat ik dus heb).

Dus heel de ochtend bezig geweest met schade afhandeling ed. Bedankt daarvoor boefjes, had gelukkig verder niets anders te doen!

• Wood

Ja, hier ook. RNS510 gejat. Die komt er dus niet meer in.

Heb me 1,5 jaar afgevraagd waarom het dievengilde mij maar bleef passeren. Maar deze nacht was ik dus aan de beurt.

Ik wil zo'n RNS510 never nooit meer, ook niet al krijg ik hem gratis. Want nu ze weten waar mijn Golf staat, reken er maar op dat ze binnen 4 weken nog eens langs komen.

• Max

Helaas aflopen week bij mij ook de RNS510 verwijderd (Eindhoven). Standaard procedure maar ze hebben geen moeite genomen om de schroeven lost te draaien. Ze hebben het apparaat met veel geweld los gerukt. Alle bevestigingpunten zijn afgebroken. Volgens het schadeherstelbedrijf moet er een compleet nieuwe dashboard in.

Kunnen ze bij Volkswagen niet een metalen frame maken om dit apparaat te beveiligen. Als VW niets doet blijft dit spel gewoon doorgaan….

Groet Max

• Wood

Ik zou zeggen, bespaar je de moeite. Niets helpt. Alarm, graveren, extra bouten. Als ze eenmaal in je auto zijn gaat hij eruit. Punt.

Het enige wat echt helpt is een afneembaar front. En zolang er geen RNS510 kopers-staking komt komt dat afneembare front er ook niet.

VW vindt het wel best zo, elke diefstal is weer een potentiele extra omzet. Het enige wat wij kunnen doen is massaal de RNS510 de rug toekeren. Maar helaas, er zijn teveel mensen die er gewoon weer een RNS510 in laten zetten. Ik wil er in elk geval geen meer, ook niet al wordt hij gratis aangeboden.

• Eva

Vannacht tweede keer raak! Met inbraakwerende folie , raam zat er nog in echter rns510 was eruit. Ze hadden het gewoon opengebroken als een kluis. Nu neem ik er geen meer , het is mooi geweest………..