Diefstal RNS 510

• Roland

Jeroen en alle andere,

Het is heel eenvoudig om iedere avond je RNS 510 eruit te halen. Je moet alleen zonder frame rond rijden. Maar geloof me. Het geeft heel veel rust als je weet dat ze die niet meer kunnen pikken van je. Er zit op de achterkant een euro koppeling. Die is zo los. Dan zitten er nog 2 klemmen. Die zijn ook zo los. Heel eenvoudig dus.

Die van mij ligt iedere avond in de kast. En heb er geen omkijken naar. IDEE!! Ik wens iedereen succes.

Roland

• Cool0

Zonder frame rondrijden en elke avond een 2din systeem eruit halen?

Kunnen we dan niet beter een lada nemen?

Vind het nog steeds van grote schande dat VW er niets aan veranderd. Ik heb de auto pas 3 maanden maar ik weet wel dat mijn volgende auto geen VW meer zal worden. Tuurlijk inbraak kan altijd maar dit is gewoon vande zotte!

• Vincent

Beste Roland,

Sinds kort heb ik ook een VW met RNS 510. Nog geen 24 uur later en mijn ruit is ingeslagen. Daardoor twijfelde ik of ik er wel goed aan gedaan heb om een VW te kopen. Met de auto is niks mee, deze rijdt fantastisch, 160pk DSG!!

Nu ik zo de verhalen hoor en lees, vrees ik inderdaad dat ik elke avond de RNS 510 uit mijn auto moet gaan halen, wil ik nog rustig kunnen slapen.

Is het inderdaad zo eenvoudig om deze elke avond eruit te halen en de volgende ochtend weer erin te plaatsen?

Ik zou anders niet weten wat ik zou moeten doen. Ik heb deze auto mede door de functionaliteiten van de RNS 510 icm de auto gekocht. Ik voel er niet zo veel voor om een andere navigatiesysteem in te zetten.

Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten,

Vincent

• Dick

Hallo Jeroen, welk type van alpine heb jij gekozen? kun je daar wat meer over zeggen. Ondersteunt dat type ook mp3 op DVD?

Vannacht inbraak #5 in mijn golf. Dus ik moet wat…

Mvg

Dick

• roland

Vincent.

Met de auto is inderdaad niks mis. Het gaat ook niet om het systheem. De maatschappij is diegene waar we de oorzaak bij moeten zoeken.

Als je bij je dealer aan de Chef werkplaats vraagt hoe je je RNS510 erin en eruit moet halen zal hij jouw dat zeker vertellen. Ik heb het ook gevraagt. Ze verklaarde me wel voor gek, maar tot nu toe kan ik van het schitterende systheem nog steeds genieten.

Als je iets anders neemt verleis je volgens mij ook heel veel opties via o.a. je stuurwiel. Lijkt me zonde voor zo'n duur systeem.

En het went wel dat je fraam er niet om zit. als je je systheem aanzet maakt dat alles weer goed.

Succes.

Ps. Ben het er wel mee eens dat Pon geen REET doet aan het probleem buiten het suffe etsen. Zij moeten een oplossing aandragen.

• Marijn

Hoi Martino,

Op deze website hebben ze een specifiek volkswagen alarm dat ervoor zorgt dat je volkswagen/audi optimaal beveiligd is.

Ze hebben een aantal verschillende opties. Kijk maar eens, misschien is het iets voor jou www.fleetaccess.nl/vwalarm.

groeten.

• Youssef

Hallo allemaal ben ook berijder van een vw golf met rns510 en heb een bedrijf dat autoruiten beveiligd met anti inbraak folie dit werkt goed je ruit wordt wel ingeslagen maar ze komen niet meer in je auto dus blijft je rns510 zitten dit werkt extra goed als je ook nog de moeite neemt om een auto alarm te nemen je moet wel investeren in je auto maar is nog steeds goedkoper dan een nieuwe rns510.

Als je intresse hebt wij zitten in Rotterdam mail me en we kunnen wat afspreken.

• Harold

Hallo Geïnteresseerden in de VW RNS510

Bron http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Navigatiesystemen/21816542/Vw_rns510_mfd3_oplichting_diefstal.html

Ik heb vorige week een RNS510/MFD3 gekocht van kapaza van de verkoper;

Aangeboden » VW RNS510 MFD3 RNS 510 Sat Nav 2009 version B

Prijs » € 600

Zoekertjesnummer » 21093556Deze man kwam de RNS510 afleveren en installeren zoals was afgesproken via telefoon, dat had hij netjes gedaan maar 2 dagen later in de nacht werd er bij mijn auto de RNS510 uit gestolen, Ik heb aangifte gedaan bij de politie en er werd mij verteld dat het wel vaker gebeurd dat deze navigatie-systemen worden gestolen. na het doen van de aangifte heb ik weer een RNS510 laten bestelen bij deze verkoper maar toen de verkoper bij mij weer langs kwam om de RNS510 te installeren bleek het om de zelfde RNS510 te gaan die de week ervoor uit mijn auto is gestolen ik herkende dit omdat al mijn muziek en mappen hetzelfde waren en in de juiste volgorde. Ik wist 100% dat dit mijn navigatiesysteem was. na het duidelijk proberen te maken aan deze verkoper dat dit mijn navigatiesysteem is, bleef hij ontkennen toen ik eenmaal de politie wou bellen ging hij ervandoor.

Ik heb aangifte gedaan bij de politie, en heb mijn RNS510 moeten inleveren.

De verkoper had lang haar in de vorm van een staartje, was ongeveer 1M 60 lang, van Pools of Oekrainische afkomst, reed in een zwarte Mercedes ML met duitse kenteken die beginnen met een N.

• Dennis

En ja hoor….

Ook ik hoor bij de gelukkige. Ik heb wel geteld 2 weken plezier van mijn RNS 510 gehad.

Ik ben echt benieuwd wanneer VW een goede beveiliging zoekt voor dit systeem..

• Joris

Ook bij mij is in de auto (Tiguan) ingebroken en heeft men geprobeerd de RNS510 te stelen. Dashboard opengebroken, maar kennelijk gestoord want de console is niet gejat.

Maar wat mij nog het meest verbaast (en ik lees het meer in het forum) is dat er totaal geen breekschade was en de auto keurig op slot zat. Ook heb ik een ingebouwd alarm dat alleen maar met de afstandsbediening kan worden uitgeschakeld.

En de auto staat in de parkeergarage onder het huis maar er is geen alarm afgegaan.

Ik heb al een mail gestuurd naar Radar maar daarop geen antwoord gekregen. Ze vinden het kennelijk niet echt een interessant onderwerp…..