Dag allemaal,hallo vwmonteurke,…..
Buiten dit forum was er vorige week een berichtenwisseling over het vervangenvan de koppakking van een Polo 6N met een 1.6 AEE motor met 234000km op de teller.
Dit had ik nog niet eerder gedaan en was goed gelukt met nuttige tips en aanwijzingen van vwmonteurke(tu).
Nu, +/- 300km verder komt er toch weer veel nattigheid uit de uitlaat als de motor warm is,…draait-ie een paar minuutjes stationair, dan zie ik een natte plek op straat.
Terug denkend aan wat ik fout /niet goed gedaan heb ,….bedenk ik dat bij het uit de verpakking halen van de nieuwe pakking ,..ik dit een beetje lomp gedaan heb,… met een mes een sneetje in de de verpakking en dan opentrekken,…..oei… hierbij is de koppakking een beetje gebogen en zijn de 2 “folie” helften een beetje van elkaar losgeraakt (,niet gekreukt )… dacht dat het geen kwaad kon want de kopbouten trekken eea. toch flink strak tegen het motorblok.
Zoals gezegd, het was goed gelukt,…. nu moet het toch nog een keer maar dan beter.
Ga ik te kort door de bocht en moet ik eerst nog andere dingen doen/controleren,……kan ik bv. de kop op scheuren controleren (als-ie er binnenkort toch weer af is)
Mvg,
Ton.