distributieriem of ketting voor de VW Touran van 2004

  • michaelelfferich@online.nl

    Vraag , heeft een Volkswagen Touran 1.6 FSI van mei 2004 een distributieriem of een distributieketting?

  • vw monteurke

    De eerste FSI motoren hadden een distributieriem. Latere modellen hebben een ketting.

    Het is vrij simpel om te zien om te zien of je motor een riem of een ketting heeft.

    Bij motoren met een riem is de distributie afgedekt met een zwarte kunststof kap die met klemmetjes vastzit. (nr. 5 op afbeelding hieronder)

    Bij motoren met een ketting is de distributie afgedekt met een vloeistofdicht alluminium deksel dat met boutjes vastzit.

    Een distributieketting moet immers gesmeerd worden met olie. Vandaar de vloeistofdichte afdekking.

  • jamila

    geachte heer/mevrouw,

    ik heb onlangs een VW touran cross 2009 diesel gekocht op de km teller staat nu 139.000 km

    ik kan nergens in terug vinden wanneer ik de distributie riem moet vervangen ook niet in het onderhouds boekje

    dat wil dus zeggen dat sinds de auto uit de garage is de distributie riem nooit is vervangen.

    kunnen jullie mij helpen en vertellen bij hoeveel km ik de distributieriem moet vervangen ?????

    ik dank u hartelijk voor de informatie

    ik hoor het graag van u

    met vriendelijke groeten

    Jamila

  • vw monteurke

    120.000 km

  • Bohiwa

    Beste,

    Wil graag weten of een volkswagen touran van bouwjaar 2012 een distributieriem of ketting heeft. De wagen heeft 163000 Km gereden toe ik ze aangekocht heb. Zou die al vervangen zijn of niet. Graag meer hier over aub. 

    Met vriendelijke groeten