Ik verwacht dat jouw dpf al te ver dicht zit om regeneratie (op wat voor manier dan ook) mogelijk te maken. (boven 150 gr)
Op de sites van Speek en Ross tech wordt ook niet voor niets een maximum meetwaarde vermeld.
Kopie en plak van de Speek site:
>> partikel filter load beneden specificatie (zie meetwaardeblok 075.3, VAG-COM behoort de gespecificeerde waarde te geven) <<
De Speek site beschrijft hier overigens niets anders dan wat ik in mijn eerder berichten ook wel “fase 3” noemde.
Regenereren met behulp van het testapparaat van de dealer (of zoals Speek beschrijft, met vag-com)
Wat het gevaar is als je gaat regenereren met een dpf dat te ver verstopt zit staat ook op de Speek site. Weer even kopie en plak:
>> als de partikel filter load boven de specificatie is dan moet het partikel filter worden vervangen omdat er brand kan ontstaan tijdens de regeneratie <<
Als dealermonteurs gebruiken wij uitsluitend originele onderdelen.
Ik heb dus geen ervaring met niet-originele after-market roetfilters/katalysators.
Ze zijn er echter wel.
Hieronder bijvoorbeeld een beeldschermprint van h-base: http://start.mijngrossier.nl/catalog/kentekenbouwjaar.aspx
Ik denk dat als je echt gaat zoeken of gaat informeren bij automaterialenzaken die leveren aan algemene autobedrijven je nog wel meer merken tegenkomt.
Hou er wel rekening mee dat alle andere kosten zoals arbeidsloon en inleren/aanpassen blijven bestaan.