Abgass Werkstatt

• vw monteurke

Ik verwacht dat jouw dpf al te ver dicht zit om regeneratie (op wat voor manier dan ook) mogelijk te maken. (boven 150 gr)

Op de sites van Speek en Ross tech wordt ook niet voor niets een maximum meetwaarde vermeld.

Kopie en plak van de Speek site:

>> partikel filter load beneden specificatie (zie meetwaardeblok 075.3, VAG-COM behoort de gespecificeerde waarde te geven) <<

De Speek site beschrijft hier overigens niets anders dan wat ik in mijn eerder berichten ook wel “fase 3” noemde.

Regenereren met behulp van het testapparaat van de dealer (of zoals Speek beschrijft, met vag-com)

Wat het gevaar is als je gaat regenereren met een dpf dat te ver verstopt zit staat ook op de Speek site. Weer even kopie en plak:

>> als de partikel filter load boven de specificatie is dan moet het partikel filter worden vervangen omdat er brand kan ontstaan tijdens de regeneratie <<

Als dealermonteurs gebruiken wij uitsluitend originele onderdelen.

Ik heb dus geen ervaring met niet-originele after-market roetfilters/katalysators.

Ze zijn er echter wel.

Hieronder bijvoorbeeld een beeldschermprint van h-base: http://start.mijngrossier.nl/catalog/kentekenbouwjaar.aspx

Ik denk dat als je echt gaat zoeken of gaat informeren bij automaterialenzaken die leveren aan algemene autobedrijven je nog wel meer merken tegenkomt.

Hou er wel rekening mee dat alle andere kosten zoals arbeidsloon en inleren/aanpassen blijven bestaan.

• celo

hallo ik je ABGASS WERKSTATT net gelezen ik heb ook een vw sharan 2.0 tdi 103 kw van 29-12 -2006 vorig week tijdens me vakantie in turkye gaf die ook aan toe was het even weg en na mijn terug weg begon het weer branden ik ben helemaal door gereden 3800 km nu is die weer uit vanzelf maar ik heb het gevoel dat die weer teug komt wat kunnen we nog aan doen?

vr gr celo

• vw monteurke

Storingsgeheugen laten uitlezen, dan weet je in ieder geval in welke richting je de storing moet gaan zoeken

• celo

hallo sorry voor late antwoord komt door onregelmatige ploegen maar twee keer laten uitlezen en resetten komt weer terug hij was afgelopen zaterdag gerest maandag heeft het weer gebrand ik rij nog steeds met optrekken geen probleem of zo alleen verbruik zit nu hoger(tijdens het uitlezen geeft luchtmassa meter e.d op normale normen)

vr gr celo

• vw monteurke

Logisch dat het terugkomt. Er is namelijk nog niks gerepareerd.

Met “resetten” wis je alleen het storingsgeheugen, verder niks.

De storing zit er echter nog steeds in.

De juiste manier van werken is:

Uitlezen —> met behulp van de storingscode de oorzaak van de storing opsporen —> storing repareren —> storingsgeheugen wissen.

• celo

hallo,oke is me nu wat duidelijker dat laat ik nog even doen eind resultaat laat ik nog even alvast bedankt voor de mails(kan ik nog schade verwachten op de motor of turbo e.d want ik rij nog steeds)

vr gr celo