motor valt uit

• m.smits

Hallo,

Van mijn Sharan uit `99 valt sinds kort de motor uit onder het rijden. Het gebeurt alleen als ik sterk afrem cq. bijna geen toeren draai, of als ik `m in zijn vrij laat rolen. Het probleem treedt vaker op als de verwarming/cc aan staat, maar ook wel eens als die uit is.

Draait laag stationair, onbelast 800 / belast 600.

Iemand een idee wat het is en wat er aan te doen ?

• Michel

hallo.

dan is je gas klep waarschijnlijk vervuilt.

dan moet je de luchtfilter eraf halen plus die slang en dan even doe gasklep met remreiniger schoonmaken.

mvg michel

• m.smits

Dank je, ga ik proberen.

• rob

http://www.bestedownloads.nl/download/autoruns.htm

had zelfde probleem zie vraag 2 en het antwoord van monteurke

• rob

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=352&i=31332&t=31332

is de goed link

• m.smits

Dat zijn nogal wat mogelijkheden. Ik denk dat ik maar eens begin met het reinigen…..

Dank voor jullie antwoorden, maurice

• m.smits

Nog even aanvullende info (tbv de “diagnostiek”):

Als de motot koud is treddt het probleem niet op en blijft hij stationair stabiel op ca. 900 toeren. Pas als hij warm is begint het. Het probleem begint langzaam erger te worden, de motor slaat steeds vaker af. Daarbij valt me op dat het stionia toerental ook onbelast steeds blijft schommelen, de wijzer van de toerenteller blijft “dansen”.

• Rick

Ik heb exact hetzelfde in een polo 6n.

Als ik de rem hard intrap bij warme motor dan slaat hij bijna af. Gasklephuis is schoongemaakt (niiet opnieuw ingeleerd)

Ik heb inmiddels de vacuumslang van de rembekrachtiger gehaald en de slang afgeplakt. Dan is het probleem niet,waar zit nu het probleem? De rembekrachtiger?

• gea

Hallo

Wij hebben hetzelfde probleem met onze passat variant uit 1996.

Laat even weten of het schoonmaken heeft geholpen.

Alvast bedankt

• RIck

Schoonmaken en opnieuw ingeleerd,helaas niet geholpen. Ben nu op zoek naar een ander gasklephuis.