Beste VW monteurke en andere VW fans,
Momenteel rij ik met grote tevredenheid rond in een Golf 3 1.9 D bj.1997 1Y motor rond. De auto heb ik gekocht met een km. stand van 140.000, zelf heb ik er 300.000 km. bij gereden. De teller staat momenteel op 430.000 km. Het golfje heeft me nooit laten staan, het is gewoon een uiterst betrouwbare en éénvoudige diesel in onderhoud. Het onderhoud doe ik allemaal zelf. Ooit één keer de gloeibougies en dynamo vervangen, verder is aan de motor alles nog origineel. De motor loopt en start nog prima, maar aan de rest kun je de hoge kilometerstand wel merken. Nu wil het geval dat ik bij een garage nog een prachtige golf 3 1.9 SDI van 1997 weet te staan. Echte kilometerstand 130.000 !!!!, en dat kun je ook aan de gehele auto zien. Verkeert bijna in nieuwstaat! Zou dus een hele goede opvolger voor mijn huidige golfje kunnen zijn. Mijn vraag is nu: zijn deze 1.9 SDI'tjes t/m bj. 1997 net zo betrouwbaar? Geeft de elektronica welke op de motor zit nog wel eens storing? Kun je storingen aan deze motor nog wel zelf oplossen, of kom je dan al snel bij een garage terecht?
Ik hoor graag van jullie!
M.vr.gr. Henk