Hallo,
ik wil mijn raamschakelaars (golf 5) vervangen.
Is het nodig om de deurpanelen eraf te halen ??
Wie heeft er ervaring mee ??
Groet Jaap.
Ik wil je nog graag 1 advies vragen, ik heb onder mijn golf de orginele bandenmaat van 195/65r15 zitten (nieuwe zelfs)
maar ik heb een tamelijk forse snelheidsmeter afwijking.
Als ik 80 rijd dan rijd ik werkelijk 75 en rond de 120 is de afwijking al 10 km/u minder hard.
Ik vind dit uiterst irritant en ook het idee dat mijn auto in de loop der jaren fors minder echte kilometers heeft gelopen !!
Nu heb ik zo links en rechts gehoord dat er wat aan te doen is doormiddel van bepaalde waarde's aan te passen in de computer van de auto ??
Maar is dat ook zo ??
Ik heb zelf ooit papieren gehaald bij VDO om tacho's te ijken van vrachtauto's en hierdoor weet ik dat de tacho's heel makkelijk aan te passen zijn aan de waarde's van de impulsgever die op de versnellingsbak zit.
Deze zitten ook bij golf op de versnellingsbak dus er moet wat aan te doen zijn ??
Graag hoor ik wat van je of er mogelijkheden zijn.
Mvgrt Jaap.
Vrijwel alle snelheidsmeters wijken af en zo heel groot is die afwijking bij jou nou ook weer niet.
Maar dat was je vraag niet …………………………. Je vraag was of een snelheidsmeter is aan te passen.
Antwoord is ja, de meeste snelheidsmeters zijn aan te passen. De manier waarop kan verschillen.
Bij een aantal type snelheidsmeters kun je bijvoorbeeld de codering wijzigen en daarmee de weg-impuls-teller.
Het gemakkelijkst is het om de testkast van de dealer op je auto aan te (laten) sluiten. Men ziet dan vanzelf welke instelmogelijkheden er zijn.
Bovendien, als er iets gewijzigd kan worden moet dat zowiezo met die testkast gebeuren.
Succes met je portierruitschakelaars.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?