start probleem vw polo 1995

  • mart

    Goededag,

    Kan iemand mij vertellen hoe ik de startonderbreker bij een vw polo 1995 verwijder

    Soms als ik mijn auto start slaat deze maar 1 seconde aan en wil niet door lopen

    Wie herkent dit probleem en weet een oplossing

    Met vriendelijke groet Mart

  • vw monteurke

    Eerst je reservesleutel proberen. Doet je auto het met die sleutel wel goed ——> nieuwe sleutel bij laten maken en ALLE sleutels opnieuw inleren.

    Kijk ook even of de 2 stekkers wel goed in het regelapparaatje van de startblokkering zitten. Bij die Polo zit dit regelapparaatje onder het dashboard, tegen de stuurkolom.

    Het wil wel eens voorkomen dat, wanneer de draden te strak gemonteerd zitten, zo'n stekkertje half wordt losgetrokken als je het stuur verstelt.

    Als bovenstaande geen resultaat geeft:

    Storingsgeheugen van startonderbreker uitlezen —-> storing localiseren —–> storing repareren

  • mart

    Dankjewel voor je reactie.

    Kun je me ook vertellen hoe ik eventueel die startblokkering omzeil

    Welke draden ik dan zou moeten door verbinden

    Mvg Mart

  • vw monteurke

    “omzeilen” en draadjes doorverbinden kan alleen als je een naderhand ingebouwde startonderbreker hebt, niet bij het originele af fabriek systeem

  • mart

    Heel jammer

    Wat ik u ook nog wilde voorleggen

    Dat als het probleem zich voordoet dan klop ik een beetje tegen de relais en zekeringen en dat werkt dan meestal

  • vw monteurke

    Vandaar ook het advies in m'n 1e reactie om eens naar de stekkers te kijken die in het regelapparaat startblokkering zitten.

    In die jaren kwam het regelmatig voor dat, omdat de bedrading te strak lag, bij het verstellen van het verstelbare stuurwiel, de stekkers gedeeltelijk uit dat regelapparaatje werden getrokken.

    Bij een beetje rommelen met de stuurwielverstelling of wat tikken tegen het dashboard maakte dan alles plotseling weer contact en kon je weer (even) rijden.

    Wat je ook eigenlijk zou moeten (laten) doen is uitlezen van het storingsgeheugen van de startblokkering.

    Alle optredende storingen worden namelijk in dit geheugen opgeslagen.

    Uitlezen maakt je een stuk wijzer over de aard van de storing en de richting waarin je moet zoeken.

  • mart

    Ja dat had ik gedaan zodra u dat had vermeld

    1 stekkertje zat heel erg vast en de ander zat er wel goed in maar kon ik makkelijker los maken

    En ik heb ook mijn reserve sleutel geprobeerd maar dat zal je net zien nou doen ze het allebei gewoon goed

    Dus ik wacht het nu af met gebruik van mijn reserve sleutel en als het probleem zich nog voordoet dan laat ik hem uitlezen

    Nogmaals bedankt voor u reactie.

    Met vriendelijke groet Mart

  • dacosta

    ik heb een auto vw polo start niet maar komt funk bij onsteking wat is problems

  • ton

    Mart is jou probleem met de polo goed gekomen, want die polo van mn vrouw heeft hetzelfde. en niemand kan het vinden.