Niet alle storingen worden in het storingsgeheugen opgeslagen.
Het feit dat er geen storingen in het geheugen zitten is ook een belangrijke aanwijzing.
Het kan betekenen dat de frequentie van de storing te laag is om te worden opgeslagen of het betekent dat de storing in een onderdeel zit dat niet wordt bewaakt door het storingsgeheugen.
Het testapparaat van de dealer kan overigens veel meer dan alleen storingen uitlezen.
Bijvoorbeeld in de functie “meetwaarden lezen” kun je zien of sensoren de juiste waarde afgeven.
Als je twijfelt aan je temperatuursensor kun je dus met die functie simpel controleren of de afgegeven temperatuurwaarde overeenkomt met de werkelijkheid.
In die “meetwaarden-lezen”-functie kun je ook controleren of er vonkoverslag is, of is geweest.
Heb je al gekeken naar de dingen kijken die ik eerder noemde ?
Je schrijft zelf dat het bij vochtig weer meer voorkomt.
Spuit bv de ontsteking (ontstekingstrafo, bougiekabels) eens nat met een plantenspuit en kijk (of luister) of je overslag ziet of hoort.
Kost niks ….. alleen wat tijd en moeite.
Ga ook eens na hoeveel km je bougies er in zitten. Zijn die toevallig niet aan vervanging toe ?
Gasklephuis reinigen kost ook alleen wat tijd en moeite. Even uitbouwen dat ding en schoonmaken dus (daarna wel even laten inleren)
(let op!! hou bij reinigen het electronicadeel boven om te voorkomen dat er vloeistof en vuil via het gasklepasje bij de electronica komt)