Verspringen stand km teller

• l. de Ruiter

Tijdens de APK of direct daaromheen is de stand van mijn km teller veranderd. Betreft Polo 1.9sdi 2005. Ik denk zelf dat dit gebeurd is toen de auto aan de Boschkast hing. De garage vertelde me dat er een storing met het ding was geweest. Ik heb de auto bij de garage afgeleverd met km stand net 200k km, en kreeg hem terug met net 120k km op de teller. Zij begrijpen niet hoe dit kan en bij hun navraag bij de VW dealer blijkt dit volstrekt onmogelijk. Toch is het gebeurd. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en/of weet wat hier mis is en wat eraan gedaan kan worden (svp legaal)? Alvast bedankt.

L. de Ruiter

• vw monteurke

De VW organisatie is, zoals de VW dealer ook al stelt, van mening dat km standen niet te wijzigen zijn.

(uitgezonderd nieuwe instrumentenpanelen waar eenmalig de “oude” km stand kan worden ingevoerd)

Toch zijn er allerlei “handige jongens” die dit wel kunnen (zie diverse advertentiesites)

Blijkbaar is dit dus wel degelijk mogelijk ………………………………

Hoe uw km stand plotseling is gewijzigd kan ik niet verklaren.

Ik weet wel dat dit later problemen kan gaan geven.

Volgens NAP klopt de opbouw van uw kilometers immers niet meer en dit kan bij inruil of verkoop problemen gaan geven.

Mijn mening ?

Net als bij uw draagarmprobleem is degene die het probleem heeft veroorzaakt (uw garage) ook degene die voor een voor u acceptabele oplossing moet zorgen

• L. de Ruiter

Bedank VW Monteurke, ben al weer met de garage in gesprek, gesteund door uw reaktie.

L. de Ruiter