storingen Beetle

• leander

Iets meer als anderhalf jaar geleden heb ik een VW Beetle 1.8 Turbo gekocht van 2001. Sinds die tijd heb ik veel storingen gehad waarvan de meeste met elektra te maken hebben, zoals kapotte zekeringen en sensoren.

Anderhalve maand geleden moest ik weer naar de garage, omdat mn richting aanwijzers het niet meer deden en er ging een lampje branden van de esp. Deze twee dingen hebben ze verholpen, maar toen ze daar mee klaar waren ondekten ze dat de ramen niet meer open en dicht gingen, en het dakraam gaat ook niet meer open en dicht, en de auto kan niet meer op afstand op slot en van slot gehaald worden.

Maar als ik de sleutel in het slot steek kan ik wel beide portieren centraal vergrendelen en ontgrendelen, en mn ramen gaan wel open als ik de sleutel in het slot steek en hem omdraait en dan een paar seconden vast houdt.

Nu hebben ze bij de garage het storings geheugen uitgelezen, en er hebben zoveel storingen in gezeten dat ze denken dat het kastje dat al mn elektra aanstuurt kapot is. Maar het is nogal een duur gebeuren om dat er nieuw in te laten zetten. En ze kunnen ook niet garanderen dat het dan verholpen is.

Heeft iemand goede tips voor mij?

• vw monteurke

Iets meer als anderhalf jaar geleden heb ik een VW Beetle 1.8 Turbo gekocht van 2001. Sinds die tijd heb ik veel storingen gehad waarvan de meeste met elektra te maken hebben, zoals kapotte zekeringen en sensoren.

Welke zekeringen en welke sensoren ?

Anderhalve maand geleden moest ik weer naar de garage, omdat mn richting aanwijzers het niet meer deden en er ging een lampje branden van de esp. Deze twee dingen hebben ze verholpen, maar toen ze daar mee klaar waren ondekten ze dat de ramen niet meer open en dicht gingen, en het dakraam gaat ook niet meer open en dicht, en de auto kan niet meer op afstand op slot en van slot gehaald worden.

Maar als ik de sleutel in het slot steek kan ik wel beide portieren centraal vergrendelen en ontgrendelen, en mn ramen gaan wel open als ik de sleutel in het slot steek en hem omdraait en dan een paar seconden vast houdt.

Werkten die ramen voor dat garagebezoek wel ? Of deden ze toen ook al niks ?

Nu hebben ze bij de garage het storings geheugen uitgelezen, en er hebben zoveel storingen in gezeten dat ze denken dat het kastje dat al mn elektra aanstuurt kapot is. Maar het is nogal een duur gebeuren om dat er nieuw in te laten zetten. En ze kunnen ook niet garanderen dat het dan verholpen is.

Welke storingen zaten er in ? Wat zijn de storingscodes ? Je hebt een print gekregen van het uitlezen en daar staan alle storingscodes op

Heeft iemand goede tips voor mij?

Begin met voor de hand liggende dingen, zoals:

Is de batterij van de afstandbediening niet leeg ?

Is de afstandbediening wel goed ingeleerd ?

• leander

Bedankt voor je reactie

Welke zekeringen en welke sensoren ?

Remdruk sensor, olie druk sensor, en een zekering van mijn verlichting enz.

Werkten die ramen voor dat garagebezoek wel ? Of deden ze toen ook al niks ?

Voor het garage bezoek deden ze het gewoon. Net als de rest.

Welke storingen zaten er in ? Wat zijn de storingscodes ? Je hebt een print gekregen van het uitlezen en daar staan alle storingscodes op

Dat zijn er teveel om op te noemen, kheb trouwens nooit zo een print gehad.

Een paar weet ik wel:

Druk daling in het turbo gedeelte

misfires

enz.

Begin met voor de hand liggende dingen, zoals:

Is de batterij van de afstandbediening niet leeg ?

Is de afstandbediening wel goed ingeleerd ?

Het werkte gewoon allemaal toen ik hem wegbracht

Ps. Er zit waarschijnlijk een motorregelkast van een golf in, dat hebben ze met het casis nr uitgezocht.

• vw monteurke

Hmmm, niet echt duidelijke antwoorden.

Misschien volgende keer bij storing uitlezen toch om een printje vragen.

Dat je in een Beetle onderdelen tegenkomt van een Golf is niet vreemd.

De Beetle is gebouwd op de bodemgroep van de Golf …………………………..