Hallo Klaas,
Dat is eigenlijk precies zoals dat men zegt, ik stel eigenlijk een domme vraag!
Maar domme vragen bestaan dus ook niet!
Een vraag heeft altijd nut, zo ook een antwoord.
Dus uw gedachten dat kan u ook niet zeggen, dat u uit uw nek kletst, het heeft ten alle tijden zijn nut, wat er ook gezegd word.
Dat is gewoon het respect wat men verdient als men een reactie of een antwoord geeft, dat is het gene wat voor mij telt.
Wat u dus aangeeft, dat heb ik dus ook al uitgevoerd, en zelfs dan is de retourleiding geheel belletjes vrij, want ik zat er dus ook aan te twijfelen, of dit luchtbellen vrij ook bij de belasting zou plaats vinden, stilstaand en met gasgeven had ik er ook mijn twijfels aan, en wat zou er gebeuren als ik eens een stuk ging rijden, en dat ik dus kon controleren of bij bepaalde snelheden het luchtbellen vrij zou zijn in de retourleiding.
Dat was dus ook het geval.
Ik heb dus nog eens navraag gedaan bij onze dochter.
Nu blijkt dat dit gebeuren ineens is ontstaan, zomaar uit het niets vandaan.
De auto begon dus slechter te draaien voor het stoplicht, begon spontaan iets sneller te draaien, zonder dat het gaspedaal werd aangeraakt.
Bij het optrekken begon de motor heftig te snokkken, ze heeft de Golf even naast de weg neer gezet, en de motor stil gezet, en even gewacht.
Daarna heeft ze de motor weer gestart, en is verder gereden, wel is de Golf zich gaan gedragen als doende een SDI of zelfs nog minder.
Ze is weer gestopt, en heeft me toen gebeld, stationair draaide de motor reedelijk, er branden dus geen waarschuwings lampjes, dus eigenlijk was er niets loos
volgens de ECU.
Heb nog eens gekeken bij AMT, ja daar staat eigenlijk precies hetgeen ik dus ook al vermoede, N75 magneetklep, EGR, Turbo, net wat het VW monteurke ook al aanhaalde, de turbo handmatig controleren op de loop van de turbine as, diverse censors, uitlezen is dus het devies.
Kan nog even de vacuümslangen bekijken, of er daar niet een van gescheurd is, dan heb je ook een berg armoede als dat zo is, die heb ik nog niet gezien.
De motor code is dus AHU.
Dit fascineerd mij echt enorm, ik word er zo gedreven van, dat ik er haast niet vanaf kan blijven, de echte Pitbull mentaliteit krijg ik dan.
Goed dat die Golf niet bij mijn huis staat, dan had ik nu al weer in de garage gestaan, ik zou dan gerust er een hele nacht aan kunnen besteden, zonder een centje pijn, of boosheid.
Wat dat betreft kan ik eindeloos doorgaan aan een auto die zijn wil niet wil laten breken, maar hem toch de baas zal, en willen worden.
Vaak win ik het dan toch van die eigenwijze bij een geraapte onderdelen verzameling, hahaha.
U mag mij dus gerust verbeteren, indien ik dus fout zit, dat vgeeft mij enkel nog meer vertrouwen in dit gebeuren.
Ik weet dus dat wanneer alles is bekeken, en er niets meer valt te verbeteren, dat uitlezen de enige goede optie is, dat weet ik als geen ander.
Ik hoop dat ik misschien nog iets belangrijks heb kunnen toevoegen, wat misschien toch belangrijk kan zijn voor een andere wending.
Wat het probleem kan aangeven.
Maar het uitlezen blijft gewoon staan, dat is erg belangrijk.
Met vriendelijke groet,
Ad