Beste forumbezoekers,
Ik ben woonachtig in Tilburg en ik zou graag een klantvriendelijkere garage vinden dan Van Mossel. Maar liefst wel een garage die bovengemiddeld verstand hebben van het merk VW. Dit omdat m'n auto met een tweetal specifieke probleempjes kampt.
Wellicht dat jullie me ook uit de brand kunnen helpen voor dat probleem…. Het betreft een VW Golf IV, 1.9 tdi 74 kw bouwjaar 2003, met plusminus 210.000 km op de teller.
1) Naast dat bij volledig uitgedraaide stand van het stuur/wielen de boel fluit (stuurbekrachtigingspomp?), zowel bij stilstaand als rollend tijdens parkeren zit er ook een soort van gorgelend/resonerend geluid bij. Dit geluid treedt ook op bij rechtdoor rijden bij met name een laag toerental, bij voornamelijk in z'n 1, van 1 naar 2, van 2 naar 3. Daarna is het niet of nauwelijks te horen door het motorgeluid. Wat zou dit mogelijkerwijs kunnen zijn?
2) De cruise control heeft met enige regelmaat dat deze tijdens het aanstaan ineens een hapering geeft waardoor de snelheid bv. een paar km/u zakt. Het gebeurt me ook wel eens bij richting aangeven dat de snelheid ineens wat terugvalt. De cruise control blijft daarbij overigens wel werkend. Is dit een kwestie van vervuilde contactpunten?
Alvast bedankt voor de reacties.