Waterlek Golf IV Interieur filter

• Arno

Hoi,

Ik denk dat ik een lek heb in mijn auto deze beslaat heel heftig met de airco aan is alles wel weg maar op ecco stand is het geen doen .

Ik heb een paar jaar gelden rechts de bak al dicht gekitvan de deksel van de elektronica box.

(waar de skeers inzitten die naar binnen gaan) Ik had toen links achter een zwembad. (dit is gelukig droog weer)

Nu heb ik gekeken rechts bij het interieur filter en zag dat de pakking niet zo je van het er uitzag.

Ik verdenk ook dat hier water naar binnen stroomt………

Waar moet ik opletten bij het vervangen van de pakking en wat kost deze of kan ik het gewoon ook dichtkitten??

Groetjes Arno

PS Betreft een golf IV bj2002 TDI variant

• vw monteurke

Meestvoorkomende oorzaak van lekkage is verstopte afvoeropeningen van de waterkast.

(de waterkast is de ruimte tussen motorruimte en voorruit. Het van de voorruit aflopende water komt hierin terecht)

Een andere veelvoorkomende oorzaak is verstopte waterafvoer van een eventueel aanwezig schuifdak.

Over waterlekkage heb ik eerder in dit topic uitgebreid geschreven: http://volkswagen.startpagina.nl/prikbord/14576391/14580030/re-lekkage-hemelwater-golf-4-(1999)#msg-14580030