Foutcode v64 (Golf 4)

• Anton

In het dashboard (Golf 4 (1999) brand het lampje ABS, auto is bij Profile uitgelezen, foutcode: v64, oorzaak is niet bekend. Wat kan ik zelf doen om de storing te vinden, mag ik b.v. de zekeringen, o.a. 30A voor ABS op de accu demonteren en schoonmaken, waar zitten de sensoren bij de wielen, of wat is de meest voorkomende storing bij foutcode 464.

• vw monteurke

Met V64 wordt in stroomloopschema's de ABS pomp aangeduid.

V64 is geen VAG foutcode.

Je mag natuurlijk altijd de zekeringen op de accu controleren of schoonmaken, maar ik zou ze gewoon vervangen.

Vooral de steekzekeringen zijn vaak zo gecorrodeerd dat schoonmaken niet meer helpt.

Controleer ook de plaatzekeringen goed. Breuken in het midden van die plaatjes zijn soms slecht zichtbaar.

Als de zekeringen goed zijn, zie dan de echte foutcode te achterhalen voor je verder gaat zoeken

• Anton

Bedankt voor de info!, zijn de speciale zekeringen gewoon in de handel verkrijgbaar, en wat zijn plaatzekeringen?, moet ik bij vervangen van de zekeringen de + pool van accu losmaken?.

• vw monteurke

Afbeelding zekeringkast bovenop accu zie hieronder.

Tussen de schroefaansluitingen (waar de rode draden op zijn aangesloten) zie je de plaatzekeringen.

Dergelijke zekeringen worden gebruikt om hoge stroomafnames (40 A of hoger) te zekeren.

In de rode cirkel zie je de gevolgen van een loszittende moer bij zo'n plaatzekering. Door vonkvorming brandt zo'n aansluiting finaal weg.

Dit is bij jou waarschijnlijk niet van toepassing, maar ik had zo gauw geen andere afbeelding.

Onderaan, naast de barcodesticker, zie je een aantal gewone steekzekeringen.

Dit zijn dezelfde soort zekeringen als in je zekeringkast in de auto zitten. let wel op de kleur en de gezekerde waarde. Groen = 30 A

• Anton

bedankt voor de wederom duidelijke info, zal kijken hoe de zekeringen er uit zien en indien nodig de 30A vervangen, ik hou je op de hoogte als dit de storing niet heeft verholpen.