Stekkers bougiekabels

• josdavids

Ik wou even weten of je de stekker van een bougiekabel ook los kunt kopen. Ik bestelde een verdelerkap voor mijn golf 1 cabrio maar de stekkers pasten er niet in. Had ik moeten controleren natuurlijk. Mijn oude verdelerkap heeft niet van die “contactstiftjes” erin maar gewoon “leeg” om het maar zo uit te leggen. Mijn huidige bougiekabelstekkers maken “rondom” contact dus. Als iemand het nog begrijpt.

• vw monteurke

Dat soort dingen vind je bij een goede automaterialenzaak.

Zo'n zaak waar ook garagebedrijven hun spullen halen.

Overigens, als je nu een geheel andere verdeelkap hebt mag je je afvragen of dat wel de goeie is …………………………..

• josdavids

De kap past er wel op, alleen het type stekker is niet goed. Ik had dit op kenteken besteld, maar misschien dat het dan niet altijd 100% juist is? Ik ga zo nog maar even met oude en nieuwe kap naar vw en dan even kijken wat ze zeggen. Ik had al eerder daarheen gebeld en toen moest ik kijken wat het merk was van het “onderstuk” van de ontstekingsverdeler, maar dit kon ik niet lezen. Er stond alleen vw en het audi logo op en demonteren heb ik maar niet geprobeerd. Er waren volgens hun 2 merken die mogelijk waren maar dan moest ik dus het merk eerst achterhalen.

• vw monteurke

VW heeft verschillende toeleveranciers.

Het kan dus voorkomen dat er op dezelfde motor verschillende merken dynamo's of ontstekingen en dergelijke zitten.

Vandaar dat je eigenlijk altijd naar het merk moet kijken.

Bij zoeken van onderdelen op kenteken wordt ook vaak aangegeven dat er verschillende merken mogelijk zijn.

Als dat zo is, is het zaak om extra op te letten.

• josdavids

Ik heb er nu een nieuwe set bougiekabels opgezet die op de nieuwe kap pasten, alles werkt nu gewoon. Het is nu zaak uit te zoeken waarom de auto bij het optrekken soms wat stottert. Een beetje meer koppeling (toeren) helpt dan wel. Misschien dat de carburateur vervuild is geraakt in de loop der tijd.