Rechterachter portier slot VW GOLF IV 1999

• Marc1200adv aka Marc1100xx

Ja ik heb de zoekfunctie al gebruikt en zag dus al niet zo leuke berichten.

Ik heb dus een VW Golf IV 1,6 01-1999

Nu merkte ik dat met de c.v. de rechterachterportier niet open ging.

Palletje gaat niet omhoog en ik voel en hoor niets in de deur.

Deur gaat niet van buiten open, binnen zat kinderslot.

Dit heb ik er afgehaald d.m.v. de rubberenstrip even los te maken en met een dunne schroevendraaier terug te draaien.

Maar ook van binnen gaat de deur niet open.

Ik denk dat dat dat de c.v. motor van deze deur kapot is.

Maar is er een mogelijkheid deze deur wel open te krijgen zonder het raammechanisme te verwijderen?

Is de c.v. te repareren ( alleen als er iets heel simpels los is) of is kapot kapot bij deze dingen.

Groet

Marc

• vw monteurke

Je zou eens kunnen beginnen met het controleren van de stekkerverbinding in de B-stijl. (draadbreuk, corrosie, slechte verbinding, dat soort dingen)

je kunt die stekker op de volgende manier bereiken:

Open het voorportier.

Tussen de scharnieren van het achterportier zie je een rubber balg. Maak die voorzichtig los.

Je kunt nu (net) bij de stekkerverbinding die tegen de B-stijl aanzit.

Is die stekkerverbinding in orde, dan zit de storing waarschijnlijk in het portierslot zelf

Je kunt proberen om met je vuist een aantal keren net onder de portiergreep tegen het portier te slaan. (let wel op dat je geen deuken in je portier slaat)

Bij een slecht contact in het slot zelf wil je dan soms wel eens geluk hebben dat er hierdoor weer contact ontstaat.

Helpt het bovenstaande allemaal niet dan ben je de pineut

Je moet dan de portierbekleding en het raammechanisme verwijderen om van binnenuit bij het portierslot te komen.

• Marc1200adv aka Marc1100xx

Ik ga nog even de stekkerverbinding controleren wat jij zegt.

Dat van de tikken op de deur heb ik al gedaan en zonder resultaat.

Tevens heb ik de deur even zo gelaten en een aantal dagen aangekeken of deze niet ineens open sprong.

Dan had ik hem niet meer op slot gedaan. :D

Alvast bedankt vw monteurke voor de snelle reactie.

Ik gaat weer aan de klus en gelukkig met het zonnetje.