lekstroom

• g.casteel

ik heb een naar probleem mijn polo van 2002 type 9n 1.4 16 v heeft last van een lekstroom of iets dergelijks in eerste istantie was de accu na een week leeg maar nu na een dag b.v als ik de auto was plus minus 1 1/2 uur deuren los enz is de accu leeg en ook na 2dagen

ik heb al met de multimeter gechekt maar hij gaf niet veel bijzonders aan ik heb de radio en de parrot er af gehaald en gemeten maar er was geen verschil met of zonder de accesiores .

• vw monteurke

Storingsgeheugens al uitgelezen ?

Zitten er storingen in ?

Zo ja, wat zijn de storingscodes ?

Accu al laten testen ? Is de accu goed ? (een versleten accu houdt ook geen electrische energie vast)

Dynamo al laten doormeten ? Is de laadstroom en de afgeregelde spanning goed ? (als de dynamo niet bijlaadt is de accu ook zo leeg)

Weet je zeker dat er niks aan blijft staan (denk aan kofferbakverlichting of dashboardkastverlichting, dingen die je niet zo 1-2-3 ziet)

• g.casteel

ik heb de dascboard verlichting al er uit gehaald en de kofferbak verlichting als ik de multi meter tussen de losse min pool en de aardkabel doe dan fluktueren de ampere getallen van 17.60 naar 16.00 dit gaat op en neer. als ik de aarde kabel op de accu pooldoe dan vonkt dit behoorlijk en stinkt ook ik weet dat er door de vele elektra tegen woordig in de autos dan vroeger altijd wel stroom verlies hebt.

• vw monteurke

Een goeie methode om oorzaak van lekstroom op te sporen is een voor een de zekeringen eruit halen. (wel zeker weten dat alle verbruikers uit staan)

Op het moment dat de lekstroom stop weet je dan in ieder geval in welk circuit je moet gaan zoeken.

• g.casteel

alvastbedankt ik zal dit aloude resept uitproberen en hopelijk vind ik de boos doener

• g.casteel

hallo het verhaal van de lekstroom is op gelost heb een nieuwe accu gemonteerd en het gaat al een week goed geen stroom verlies meer