Hallo,
Ik zag dat er oliedruppels op de grond lagen afkomstig uit het spatbord rechtervoorbumper, wat zou dit kunnen zijn?
Golf 4 tdi, 81kW ahf.
Thanks
Goed, ik ga er binnenkort naar kijken. Het probleem is dat ik niet altijd alle gereedschap en een brug bij de hand heb.
Soms heb ik een “turbogat” in de lage toeren, dit had ik voorheen nooit. Dus het duur een seconde ofzo voordat de turbo inspringt. Zou dit verband kunnen houden met deze lekkage of ligt zoiets aan de luchtmassameter?
Thanks
Als er een turbogat merkbaar is zou het kunnen zijn dat je turboslangen en/of de intercooler “iets” meer lekken dan alleen een O-ring.
Hoor je, als je optrekt, toevallig ook gesis van ontsnappende (weglekkende) turbodruk ? Zo ja, dan heb je al een stevig lek
Heb je niet onlangs een aanrijding gehad waarbij bijvoorbeeld de intercooler schade zou kunnen hebben opgelopen ?
Uiteindelijk zul je toch alle turboslangen en de intercooler vanaf de turbo tot het inlaatspruitstuk moeten controleren op lekkage.
Oliesporen kunnen je helpen om het lek te vinden.
Hi Monteurke,
Ik hoor gelukkig geen gesis of een ander afwijkend geluid. Auto is altijd en tijdig onderhouden. Het vreemde is dat deze turbogat niet altijd en consequent aanwezig is. Soms heb ik het wel en soms pakt hij direct op.
Ik heb naar de motor gekeken, kan nergens een lekkage bekennen. Misschien een der dezen dagen op de brug en van onderuit alles aanzien.
Is een lekkage ergens, en dus een turbogat schadelijk voor de turbo? Hoe lang kan een turbo bij netjes gebruik eigenlijk meegaan. Netjes bedoel ik, goede olie, 2 minuten stationair laten lopen daarna 15km niet boven 2200 toeren (warmrijden dus) en altijd aflaten koelen.
Thanks
Mag ik dan zo vrij zijn een speculatief bericht te plaatsen?
Rijden tegen de 400K met een T4 TDI. Busje krijgt niet altijd precies op tijd nieuwe olie en filters maar de motor wordt wel met respect behandeld. Nooit jakkeren, ook niet als hij warm is, schakelen altijd bijtijds op. Zie op dit moment geen reden waarom de motor de volgende 400K niet zou kunnen halen…… Maar ja, nu zul je zien, morgen heb je wat.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?