VW Golf 1.6D koppakking vervangen, wit/grijze rook uit uitlaat, motor loopt niet goed.

• Hanco

De motorcode is JP. De Golf is uit juni 1984.

Ik heb ook een vraagbaak van Olving erbij, en het lijkt erop dat het gewoon de originele motor is. Daar staat ook in JP. En voor zover ik het nog kan lezen staat het ook op het stickertje in de achterbak.

Er zit echt maar 1 klein gaatje in het brandstofpompwiel tov de rest.

Toen we de kop eruit hebben gehaald, stond de krukas op merkteken, en cilinders 1 en 4 bovenaan. Zo uit jouw uitleg klopt dat dus.

We hebben dezelfde type pakking erin gedaan als eruit kwam, met 3 kerfjes. De cilinders staken heel iets boven het blok uit.

Alle gaatjes komen overeen en ik zou niet weten waarom deze pakking niet hetzelfde is.

Ik had nog een vraag, als je de krukas 2x rond draait (en de andere tandwielen gaan dus 1x rond) komt het merkteken op het vliegwiel dan óók maar 1x langs?

De krukasbout zit niet los.

• vw monteurke

Vliegwiel zit op de krukas.

Als je de krukas 2X ronddraait, draait het vliegwiel ook 2X rond.

Een JP is inderdaad uit '84.

De meest gemaakte fout is een distributie-timingfout, vandaar dat ik daar de nadruk op leg.

Zoals je het echter beschrijft zou het goed moeten zijn.

Kan zo gauw geen andere dingen bedenken die je verkeerd zou kunnen hebben gedaan.

Toch moet je ergens een fout hebben gemaakt (niet vervelend bedoeld)

Voor die tijd liep de motor immers goed.

• Hanco

Ok, dus komt het merkteken op het vliegwiel ook 2 keer voorbij?

Iemand zei me nog dat de kop lager is geworden door het vlakken en daardoor de brandstoftiming verkeerd kan staan nu. (door 0,1 mm vlakken) is dat mogelijk?

Ik heb het idee dat we de tandwielen precies hebben overgenomen op de nieuwe riem. Maar de kop is er natuulijk ook afgeweest en gevlakt.

Ergens is er iets veranderd, maar waar? :)

• vw monteurke

Ok, dus komt het merkteken op het vliegwiel ook 2 keer voorbij?

Ja

Iemand zei me nog dat de kop lager is geworden door het vlakken en daardoor de brandstoftiming verkeerd kan staan nu. (door 0,1 mm vlakken) is dat mogelijk?

Brandstofpomp wordt grof afgesteld met blokkeerpen tijdens montage van de riem en fijn afgesteld met micrometer.

Een al dan niet gevlakte kop heeft daar niks mee te maken

Ik heb het idee dat we de tandwielen precies hebben overgenomen op de nieuwe riem. Maar de kop is er natuulijk ook afgeweest en gevlakt.

Ergens is er iets veranderd, maar waar?

Tja, da's nou net wat je zelf zult moeten onderzoeken.

Vanaf afstand kunnen we je alleen tips geven wat het zou kunnen zijn, maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen

• Hanco

Ok. Hartstikke bedankt tot nu toe.

Ik ga aan de slag vanaf het begin, en als ik nog een vraag heb kom ik hier terug.

Vr.gr.

Hanco