Mijn auto rijdt niet harder dan 30

• Haf

Beste mensen,

Via een eerdere forum ben ik doorverwezen naar dit forum.

Laat ik beginnen met te melden dat ik ten einde raad ben. Het volgend is aan de hand.

Heb een VW Polo uit 2002 1.2 met relatief weinig km(130.000). Vrijdag j.l. hield mijn auto ermee op. Op een autoweg kon ik uit het niets niet harder dan 30 km. Ook al geef ik vol gas. Ik heb meerdere mensen naar laten kijken en steeds krijg ik iets anders te horen. De bougies alsmede een boubine zijn vervangen. Heeft er iemand een idee waar het aan kan liggen. Ik zou erg geholpen zijn.

Bijvoor baat dank.

• vw monteurke

Als je al zo lang met dit probleem worstelt, dan heb je vast al eens het storingsgeheugen laten uitlezen.

Daar begin je namelijk mee ………………………

Dus …………….. Welke storingen zitten er in ? (storingscodes of volledige omschrijving)

• Haf

Bedankt voor de eerste reactie.

Krijg de storing van cilinderoverslag. deze heb ik in het verleden eerder gehad en toen is deze uitgezet. heb er dan meegereden maar nooit last van gehad. het probleem dat ik beschreef doet zich sinds vrijdag voor. hopelijk hiermee voldoende.

specifieke info uit het boekje

Uitlaatgas-waarschuwingslampje

Knippert: asl de katalysator door cilinder-overslag kan worden beschadigd

Brandt: als tijdens de rit een storing ontstaat waardoor de reiniging van de uitlaatgassen verslechterd

Gas loslaten en voorzichtig naar de dichtstbijzijnde Volkwagen-dealer rijden de motor laten controleren.

momenteel brandt deze alleen. als ik echter vol gas geeft dan brandt deze.

• Ed Guzzi

Katalysator / uitlaat verstopt?

• vw monteurke

Die info uit het boekje is leuk, maar die algemene info zegt niks.

Een storingscode zegt een stuk meer.. Zorg dus dat je die krijgt.

Als je het storingsgeheugen hebt laten uitlezen krijg van je garage een print waar die codes op staan.

Het zonder reparatie laten wissen (of resetten) van een storing, zoals je eerder hebt gedaan, is geen oplossing.

De oorzaak van de storing is hiermee namelijk niet weggenomen.