Centrale deurvergrendeling Golf 4 van slag

  • Anton

    Van mijn onlangs gekochte Golf 4 1.6 SR 5 deurs uit 1998, is de centrale deurvergrendeling van slag. De ene keer kan ik alleen de linkerdeur open en op slot krijgen, maar dan brand het rode ledje weer niet, ook komt het voor dat bij het starten, de klok en km teller gereset worden, en staan dan beide op 0, en is het hoorbaar dat elektronica wordt geactiveerd en ik dan kan starten, wat is hiervan de oorzaak, komt dit vaak voor en hoe is dit te verhelpen.

  • vw monteurke

    Je hebt 2 verschillende storingen.

    1e: Als tijdens het starten klok en dagteller op 0 springen duidt dat er op dat op dat moment de accuspanning op de klokken te laag is.

    Mogelijke oorzaken: Defecte of (gedeeltelijk) leeggetrokken accu (lekstroom) . Accu wordt onvoldoende bijgeladen

    Slecht of los contact bij kabelaansluiting of zekeringen bij zekeringkast bovenop accu.

    2e: Portierslotstoring lijkt op defect portierslot. Uitlezen van storingsgeheugen brengt zekerheid en wijst ook het defecte slot aan.

  • Anton

    Vanochtend de deuren met sleutelontgrendeld, ging goed, daarna sleutel in contact en bij het draaien van de sleutel gingen de klok en km teller naar 0 en hoorde ik electronica resetten, na het starten ging de centrale deurvergrendeling in werking en werden alle deuren geblokkeerd. Morgen eerst de accu laten meten, als het de accu is dan laat ik die vervangen, zit het probleem dieper, o.a. kortsluiting of kapot deurslot/contact, dan wordt het een ander verhaal. is dit een veel voorkomende klacht bij de Golf 4?

  • vw monteurke

    Defect portierslot komt wel meer voor.

    In dat portierslot zitten een paar microschakelaartjes en die willen wel eens kapot gaan

    Het komt ook wel voor dat er een een onderbreking in de portierslot-printplaat zit. (zie afbeelding hieronder)

    Het is zelfs mogelijk dat een defect portierslot de oorzaak is van die lege accu.

    Een microschakelaar die 's nachts onbedoeld steeds contact maakt en zo iedere keer de cv activeert kan een aardige lekstroom opleveren.

    Ook in dit geval geldt echter ……………….. Meten = Weten

  • Anton

    Bedankt voor de informatie, als het inderdaad genoemde storing is, is dit dan makkelijk te verhelpen, moet je dit bij een dealer laten doen, of kun je zo een module omwisselen. Ga morgen wel even naar een garage om de accu te laten doormeten, want waarom de klok en km teller bij het starten op 0 springen is mij niet duidelijk, kan dit te maken hebben met de sluiting in de deur?

  • vw monteurke

    Kijk hier: http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/ dan heb je een idee wat er allemaal los moet. (klikken op foto's voor vergroting)

    Beschrijving is wel van een Passat, maar in principe zit de bekleding en het raammechanisme bij Golf 4 bijna hetzelfde.

    Dan vraag je nog: want waarom de klok en km teller bij het starten op 0 springen is mij niet duidelijk

    Lees m'n eerste reactie.