VR6

  • Bart Rijpma

    Hallo,

    Ik wil heel graag een golf VR6 aanschaffen, maar ik hoor nogal wat rare verhalen over de lak van de uitvoering van '92.

    en dat de bougie's nogal vaak stuk gaan.

    Ik ben helemaal verliefd op de VR6 van 97. ik weet alleen niet wat een aanrader is en hoe de auto's zijn!

    Iemand info!??

    Groetjes Bart

  • vw monteurke

    Sorry, maar ik ga je weer even met 2 benen op de grond zetten

    Bart schrijft: Ik ben helemaal verliefd op de VR6 van 97

    Ken je het gezegde “liefde maakt blind” ?

    En Bart hoort “rare” verhalen over de lak van een '92 Golf ?

    Je hebt het wel over een auto van 19 jaar oud, weet je dat ?

    Auto's van die leeftijd hebben vaak meerdere eigenaren gehad.

    Naarmate een auto ouder wordt, wordt de eigenaar jonger en de rijstijl waarmee de auto wordt bereden ruwer.

    Jongere eigenaren zijn vaak wat minder kapitaalkrachtig, dus regulier onderhoud schiet er nogal eens bij in of wordt door beunhazen uitgevoerd

    Dat alles bij elkaar is genoeg reden om zo'n auto voor aankoop GOED te laten inspecteren want anders zit je met de gebakken peren.

    Laat vooral de distributie goed controleren.

    Door de plaats van de distributie (aan de versnellingsbak-zijde van de motor) is het vervangen van een tijdrovende en dus dure klus

    De ervaring leert dat de ketting, de tandwielen en/of de kettingspanners ergens tussen de 130.000 en de 200.000 km versleten zijn.

    Vooral bij koude motor kun je een versleten ketting horen rammelen/ratelen.

  • stefan

    Hoi bart ik heb een vr6 van 96 echt een super auto altijd in onderhoud geweest bij vw daeler en ik heb nooit wat gehad met de auto en echt geen afgetrapte auto heeft nu net 190.000 gelopen.

    Hij is zwart metalic en nog mooi orgineel, misschien wat voor jou?

    gr stefan