Sorry, maar ik ga je weer even met 2 benen op de grond zetten
Bart schrijft: Ik ben helemaal verliefd op de VR6 van 97
Ken je het gezegde “liefde maakt blind” ?
En Bart hoort “rare” verhalen over de lak van een '92 Golf ?
Je hebt het wel over een auto van 19 jaar oud, weet je dat ?
Auto's van die leeftijd hebben vaak meerdere eigenaren gehad.
Naarmate een auto ouder wordt, wordt de eigenaar jonger en de rijstijl waarmee de auto wordt bereden ruwer.
Jongere eigenaren zijn vaak wat minder kapitaalkrachtig, dus regulier onderhoud schiet er nogal eens bij in of wordt door beunhazen uitgevoerd
Dat alles bij elkaar is genoeg reden om zo'n auto voor aankoop GOED te laten inspecteren want anders zit je met de gebakken peren.
Laat vooral de distributie goed controleren.
Door de plaats van de distributie (aan de versnellingsbak-zijde van de motor) is het vervangen van een tijdrovende en dus dure klus
De ervaring leert dat de ketting, de tandwielen en/of de kettingspanners ergens tussen de 130.000 en de 200.000 km versleten zijn.
Vooral bij koude motor kun je een versleten ketting horen rammelen/ratelen.