kofferbak gaat via cv niet open

• vipertronic

betreft polo 6N uit 1997

kan wel via de cv de kofferbak dicht kijgen (sleutel in slot deuren) maar niet open. Handmatig de sleutel achter in het kofferbakslot werkt wel. zwarte achterklep eraf gehaalt zie niks los (ook luchtslangetje niet)

pomp nog niet gecontroleert. iemand advies

slotje kan niet kapot zijn want hadmatig op slot werkt wel

• vw monteurke

Haal de achterklepbekleding los.

Laat de achterklep open staan, maar druk met de hand het achterklepslot in de stand “dicht”. (let op !! Klep NIET dichtgooien met het slot in deze stand)

Bedien nu de cv en kijk of je het stangetje ziet bewegen dat vanaf het membraamdoosje van de cv naar het achterklepslot loopt.

Dat stangetje moet een volle uitslag maken en het slot goed “meenemen”.

Beweegt het stangetje niet of niet voldoende, en/of draait de cv pomp te lang door, dan is er een luchtlek of het membraamdoosje is defect.

Een luchtlek kan overal zitten. Beperk je met zoeken naar het lek dus niet alleen tot de achterklep.

• vipertronic

membraandoosje ok en geen luchtlek , het stangetje trekt genoeg uit en in probleem is dat het stangetje van het slotje erover heen schiet zodat bij cv bediening de bak niet open maakt. probleem is plotseling opgetreden zal bij droog weer de boel eens nader bekijken en hoe ik dat kan oplossen.

monteurke bedankt voor uw snelle respons mocht ik er niet uitkomen zal ik een foto plaatsen zodat een en ander zichtbaar is