Als je D+ kabel warm wordt kun je beter die + kabel controleren in plaats van de massa …………………………
Kijk naar slechte (geoxydeerde, gedeeltelijk gebroken of slecht vastzittende) verbindingen
Kijk ook in die zekeringkast bovenop de accu, daar zitten ook D+ verbindingen.
Dan nog iets over doormeten van een dynamo.
Je hebt het steeds over de afgeregelde spanning, maar in feite is de laadstroom veel belangrijker.
Op de dynamo zit altijd een sticker waar de maximale laadstroom op staat die die dynamo kan leveren.
Als daar bijvoorbeeld 90A op staat, MOET die dynamo ook 90 Ampere kunnen leveren.
Hoe meet je dat: Bij voorkeur met een inductie-amperemeter. Een inductiemeter kan hoge stroomsterktes meten.
Dat hobby-multimetertje van de Gamma kan dat niet.
Zet tijdens het meten van de laadstroom alle grote stroomverbruikers aan zodat de dynamo gedwongen wordt om ook veel stroom te leveren.
Dus grootlicht, ruitenwisser, achterruitverwarming, aanjager enz. enz.
Meet je bij die 90A dynamo maar maximaal 60 ampere, ( 2/3 van de capaciteit) dan werkt 1 van de 3 fases in de dynamo niet meer.
Waarschijnlijk is er dan een diode kapot.
Meet je maar 30 ampere, dan ben je 2 fases kwijt.
Let op !! In zo'n geval kun je nog steeds een goeie afgeregelde spanning van om en nabij de 14 Volt meten.
Het alleen maar meten van de afgeregelde spanning (zoals jij doet) zegt dus niet zoveel.