Ontgrendeling portieren(vraag aan VW Monteurke)

• Wim Coster

Hallo VW Monteurke ,Zou je mij kunnen vertellen als ik de deurkruk verwijder van het (Voorportier) kan je dan bij de eventueele

scharnierpunten komen om deze in te spuiten met dunne olie om het lichter te laten lopen, van de overbrenging die naar de ontgrendeling

van de deur leidt (Slotvanger)?

Dit euvel doet zich allen voor bij vriezend weer , als ik een kwartier gereden heb met de kachel hoog is het weer goed.

Zowel binnen en buiten kan je de deur niet openen ( je voelt geen klik) , mogelijk is Tectiel en oud stijf vet de oorzaak (Golf 3 ABS 1992 )

Ik draai de auto bij thuiskomst niet opslot , smorgens krijg ik hem de eerste keer meteen open , maar als ik hem dichtgooi is het mis

dan krijg hem niet meer open als ik aan de deurkruk trek, alleen als het weer op temperatuur is.

Alvast hartelijk dank

Wim Coster

• vw monteurke

Smeren zal zeker helpen.

Als je de portiergreep uitbouwt kijk je eigenlijk al op de portiersloteenheid dus je kunt dan overal goed bij om e.e.a. te smeren.

Belangrijk: Smeer ook de slotvanger die je aan de buitenkant van het portier ziet goed.

• Wim Coster

vw monteurke Schreef:

——————————————————-

> Smeren zal zeker helpen.

> Als je de portiergreep uitbouwt kijk je eigenlijk

> al op de portiersloteenheid dus je kunt dan overal

> goed bij om e.e.a. te smeren.

> Belangrijk: Smeer ook de slotvanger die je aan de

> buitenkant van het portier ziet goed.

Nog even terug komend op het verwijderen van de portiergreep, is het alleen de parker aan de kopse kant van het portier die hem op zijn plaats houdt?

Moet de greep dan naar links of rechts geschoven worden om uit te nemen ?

En moet ik nog op andere palletjes of nippeltjes letten voor ik de greep er uit trek?

Dit vraag ik omdat ik dit niet binnen lekker kan uitproberen voor ik hier aan begin.

Nogmaals dank

• vw monteurke

Ja, boutje losdraaien, portiergreep iets naar voor schuiven en uit het portier kantelen. 1 minuutje werk

Let op: de bedieningslip ven de portiersloteenheid (bovenste afbeelding – rode cirkel) zit in de portiergreep gehaakt (onderste afbeelding – rode cirkel).

Bij het uit- en inbouwen van de greep moet je de sleutel in het portierslot steken en de sleutel 90 graden draaien, anders zit die lip geblokkeerd in het haakje van de portiergreep en krijg je de greep niet uit het portier.

(klinkt ingewikkeld, maar als je de greep in je handen hebt zie je vanzelf wat ik bedoel)

Let er bij het inbouwen op dat het lipje goed in het haakje van de greep gehaakt zit.

• Jan

had het zelfde probleem met mijn caddy heb in portier een plastik dopje weg gehaald en het slot met WD40 ingespoten

probleem opgelost dus de binnenbekleding hoefde er niet af

gr Jan