hallo,
Van mijn LUPO bj.98 kan ik het portier niet meer open krijgen.Met de sleutel kun je gewoon draaien je ziet aan de binnenkant
het pinnetje ook gewoon heen en weer gaan. Hoe krijg ik die deur open terwijl hij in het slot zit.
Bedoel je met “het portier” het linker portier ? Gaat de andere kant wel normaal open ?
Heeft de auto centrale vergrendeling ?
Zo ja, probeer dan eens aan de andere kant met de sleutel de portieren te ontgrendelen. Misschien dat het linker portier dan wel goed van het slot af gaat.
Kun je trouwens het portier van binnenuit wel openen ? Of gaat dat ook niet
En het cilinderslotje, werkt dat normaal of kun je de sleutel helemaal rond blijven draaien ?
Da's niet zo mooi.
Het ziet er naar uit dat het mechanisme van de portiersloteenheid in het portier blijft “hangen”.
Soms wil zo'n mechanisme wel eens losschieten als je met je vuist op de portiergreep of net onder de portiergreep slaat. (let op, geen deuken in je portier slaan !! )
Probeer ook aan de binnenkant van het portier, ter hoogte van de sloteenheid, te slaan.
Tijdens het slaan regelmatig aan de slotgreep trekken (zowel binnen als buiten) om te voelen of het portier open gaat
Lukt dat, springt het slot los, laat dan het portier open en vervang eerst de sloteenheid.
Lukt het niet om het portier op die manier open te krijgen dan zul je van binnenuit de bekleding eraf moeten halen en de sloteenheid van binnenuit zover moeten slopen (is een kunststof behuizing) dat je bij het eigenlijke slotmechanisme kunt.
Geen feest, dat kan ik je wel vertellen.
Vandaar ook mijn waarschuwing, als het portier toevallig met vuistslagen open te krijgen is, laat 'm dan open tot er een nieuw slot in zit.
Scheelt je een hoop godslasteringen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?