Regelapparaat ABS etc

• Jos

Hallo,

Ik had mijn auto eens laten uitlezen, golf 4 2001 en o.a stond er bij het abs regelapparaat het volgende:

ABS/EDS/ASR/ESP Mark 60

1c0907379e

ESP Front MK60

Codering 11266

Dealernummer: 01317

Beschikt mijn auto nu over al die functies, of kan dit regelapparaat dit evt. aansturen? Ik heb wel een ESP knop naast de alarmlichtknop, en een ABS controlelamp bij het starten.

Alvast bedankt voor de reactie(s).

• vw monteurke

ABS, EDS en ESP worden, (als het in je auto zit) , inderdaad geregeld door het ABS regelapparaat.

ASR wordt door het motorregelapparaat geregeld, het motorregelapparaat gebruikt hiervoor o.a. informatie van de abs-wielsensors.

Er is dus wel een link met het abs systeem.

Als je wil weten wat er allemaal in je auto zit moet je naar de zogenaamde PR codes kijken.

De PR codes staan op de witte sticker in je serviceboekje. Zo'n zelfde witte sticker is op de kofferbakbodem geplakt.

Zie deze internetpagina voor uitleg over PR codes: http://www.vaglinks.com/Docs/Misc/Audi_PR_Codes.pdf

Als je op deze pagina je eigen PR codes invult zie je de betekenis van die codes: http://prsearch.planetvag.com/

Er zijn meerdere internetpagina's waarop je PR codes kunt opzoeken. Google maar eens op VW PR codes

• Jos Davids

Ik heb de codes allemaal gehad, en gerelateerd aan ABS etc. kwam ik alleen ESP tegen, te weten: 1AT. Dus het zou betekenen dat ik geen ABS op de auto heb, aangezien. Nu vind ik dat niet erg, maar ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat ESP samen met ABS werkt. En daarbij heb ik bij het starten die controlelamp van de ABS. Misschien is dat standaard in de klok aanwezig?

Jos.

• josdavids

edit

“, aangezien” in 2e regel moet weg.

• vw monteurke

Ik heb nog nooit een Golf 4 gezien zonder ABS.

Bovendien, ESP en EDS zijn geen zelfstandig werkende systemen maar toegevoegd aan (als uitbreiding van) het ABS systeem.

Alleen ESP of EDS kan dus niet.

Het is dan altijd ABS ………………… uitgebreid met …………………. ESP (en/of EDS)

• josdavids

Ik twijfel niet aan je kennis m.b.t tot vw, misschien dat bij de pr-codes alleen de extra's staan, en aangezien golf 4 dus standaard ABS heeft zal het ook wel niet op de sticker staan.

Dit waren alle codes.

• vw monteurke

Bij de PR codes staan inderdaad alleen de extra's, de optie's.

De PR code voor een “kaal” ABS systeem is 1AN

De PR code voor een ABS systeem met ASR is 1AP

De PR code voor een ABS systeem met ESP (zoals bij jou) is 1AT

• vw monteurke

Aanvulling;

Heb de PR codes voor ABS, ABSmet ASR, en ABS met ESP gevonden.

Heb mijn vorige bericht aangepast.

• josdavids

Weer wat onduidelijkheden de wereld uit geholpen, dank je (tu)