Heb laatst een bericht geplaatst i.v.m. koelvloeistof die langs de overloop van het reservoir eruit geperst werd. Hier het vervolg tot nu toe.
Heb toen enige tijd geleden, toen ik het pas ontdekte, de auto laten snel controleren bij de vw dealer (met vermelding van het eerdere prik verhaal) Zij hebben koelsysteem check gedaanen allerlei testjes en dachten niet dat de koppakking kapot was. Sterker , ze konden op dat moment zo snel niets ontdekken . Dan moest ik een afspraak maken en de auto een dag in de garage laten staan voor een uitgebreid onderzoek. maar ze hadden het idee dat er niets aan de hand was.
de temperatuur meter blijft echter altijd precies op 90 graden. Als de koeling niet goed is moet die toch omhoog gaan.?
gisteren in totaal 250 km gereden. . van de laatste stop naar huis ,(eerst een stukje file, daarna snelweg). +/- 30 km . blaast ie ineens het hele reservoir leeg. Bij thuiskomst binnenscherm rechter spatbord, rechter zijportier voor en achter onder een spray van koelvloeisof. Onderkant rechts helemaal tot achter nat van koelvloeistof. Waarschuwingssignaal koelvoeistof controleren ging werken. Daarna weer bijgevuld en weer ongeveer 40 km gereden en niets aan de hand. Ik zou zeggen schiet mij maar lek. (ha ,ha. )
Vandaag 280 km gereden en de koelvloeistof zit er nog zo goed als volledig in. Wel weer een beetje nat bij het overloopje van het reservoir.
Toen ik thuis kwam voelde ik aan de slang die vanuit de voorkant het blok naar de radiator (tussen dynamo en oliefilter) loopt. en die was ijskoud ??
Leek mij vreemd.
Ik wordt er zo onderhand gek van.
Heeft iemand een idee?
Greot Dirk.
Komt iemand dit bekend voor??