monteurke remblokken vraag

• vipertronic

beste monteurke (betreft polo 6N uit 1997)

ik heb de remblokken voor verwisselt. koperpoets aan de zijkant beetje aangebracht , en de remzuigers teruggeduwt. remvloeistof reservoir dreigde te overstromen door terugdrukken zuigers dus reservoir open gedraait en met een spuitje de vloeistof net boven het max streepje teruggebracht.

remmen weer gemonteerd (let op nippels op remklauwen NIET aangezeten , dus lucht kan er niet in zitten in het systeem).

echter ik moet fors intrappen willen de remmen oppakken, dit was niet zo met de oude remblokken.

waar zou ik eventueel naar moeten kijken ?(zuigers lekken ook niet ook geen kopervet op schijven of blokvoering)

heb imitatie blokken (ja sorry monteurke) gekocht maar hetzelfde voor een golf cabrio gedaan en deze heeft het probleem niet en ook imitatie gekocht. al paar km gas gegeven en rem intrappen blijft hetzelfde probleem bij mijn polootje

• vw monteurke

Belangrijk !! Ik ga er in dit antwoord van uit dat alles goed gemonteerd zit, dat je pedaal niet helemaal “op de plank” zit en dat je auto verder goed remt.

Tijdens het inlopen (of inremmen) van nieuwe remblokken op oude remschijven is het normaal dat je het rempedaal wat dieper moet intrappen.

De duur van dit inlopen is afhankelijk van de mate van slijtage van de oude remschijven en kan wel enige honderden km duren.

Als het goed is wordt het langzaamaan steeds beter en over ongeveer 500 km zou je rempedaal weer moeten aanvoelen zoals met de oude blokken.

Kijk wel af en toe eens naar het remvloeistofniveau.

Tijdens het inremmen komen de remzuigers weer steeds een stukje verder naar buiten en die ruimte wordt opgevuld door remvloeistof.

• vipertronic

ok nee auto remt verder prima enkel moet dieper intrappen. bij de golf cabrio pakte deze vrij vlug op (het pedaal) alles zit goed gemonteerd. zal met de auto dan eens kijken (en remvl.nivo in de gaten houden) of hij wat beter pakt na een aantal km.

monteurke wederom bedankt voor uw info