Geruis op de radio...

• Cihan

Sinds enige tijd erg veel ruis op de radio. Heb niets met de radio/cd speler gedaan. Op de ene naar de andere dag ineens heel veel ruis. Vele zenders die ik normaal gesproken feilloos kon beluisteren hoor ik alleen maar ruis… Heb de antenne op het dak al vervangen, geen resultaat.

Betreft vw bora '99

Merk radio: jvc kd-nx5000

• vw monteurke

Slechte ontvangst moet in eerste instantie toch echt in de antenne worden gezocht.

Met antenne bedoel ik dan niet alleen de spriet, maar ook de antennevoet, de antenneversterker en de antennebedrading

Maakt de antennevoet bijvoorbeeld goed massa ? Zit er roestvorming bij de moer waar de voet mee vast zit ?

Voor wat betreft de antenneversterker, soms zit die in de antennevoet gebouwd, soms als los deel achter de radio.

Je zou eens kunnen kijken of de versterker spanning krijgt als je de radio aan zet.

Kijk ook eens of de antennekabel nergens beschadigd is en of alle stekkerverbindingen nog goed vast zitten en geen corrosie hebben.

Als dat allemaal in orde is zul je dingen moeten gaan vervangen. (antenne en/of antenneversterker)

Als je de antenne, compleet met antennevoet, gaat vervangen let er dan op of de antenneversterker al of niet in de voet is gebouwd.

• vipertronic

je kan zelf een auto antenne maken

draai een houtschroef in je antenne aansluiting van je autoradio. maak een stukje stroomdraad bloot en wikkel dit om de schroef , daarna aftapen , wikkel de rest van de kabel circa 1 meter bij elkaar en klaar is klara kijk of je nu meer stations kan krijgen