Zekeringhouder en koelvloeistoftemperatuur

• Jos

Hallo,

Ik heb een golf uit 2001 mc AVU. NU heb ik 2 vragen.

1. De zekeringhouder op de accu is vervangen, de draad naar de dynamo was binna weggesmolten, volgens de monteur kwam dit omdat hij los zat en daardoor was er sprake van een overgangsweerstand. Dat is ok nu, alles werkt weer goed. Het nieuwe onderdeel is in de vw voorraad destijds vervangen door een andere omdat het oude model een losse draad van de zekeringhouder naar de + pool had en dat is nu vervangen door een vaste aansluiting. Nu is het geval dat de accuafdekking dus niet meer past aangezien de zekeringhouder niet meer in het midden zit, de monteur heeft dus de afdekking groter gezaagd. Dit lijkt niet zo mooi, is niet van belang voor de werking, maar ok. De vraag: heeft vw nooit een andere afdekking hiervoor geleverd?

2. Nu kreeg ik laats een check melding in het display. Heb hem laten uitlezen en er stond bij 17698 Voeler koelvloeistoftemperatuur-uitgang radiateur G83 signaal te groot. Waar zit deze voeler precies?

Bedankt.

• vw monteurke

Voor wat betreft die accuafdekking, ik weet wat je bedoelt maar ik weet zo eigenlijk niet wat de verschillen zijn en ik heb er ook geen duidelijke afbeelding van

Je zou eens bij een model 2002 - 2003 moeten kijken hoe daar de afdekking zit.

Volgens mij hadden die modellen al de nieuwe afdekking.

De sensor G83 is de sensor die bij een electronisch geregelde motorkoeling de temperatuur meet onderin de radiateur.

De inbouwplaats is te zien op onderstaande afbeelding. Nummer 17 is sensor G83.

• Jos

Super, bedankt voor de reactie met afbeelding. De man bij vw zei tegen mij dat er geen andere oplossing was met de afdekking , maar mijns inziens lijkt mij dit geen mooie oplossing waar vw voor zou kiezen.

Ik had al even onder de kap gekeken bij de radiateur en je kan er lekker bij als ik het goed bekijk ;) Toch bedankt.

• vw monteurke

Dat de magazijnmedewerker bij je VW dealer geen andere afdekking kon vinden kan te maken hebben met de manier van onderdelen opzoeken.

Als je op de computer naar onderdelen zoekt voor een model 2001 krijg je ook alleen maar delen voor dat model te zien.

Als een bepaald onderdeel dan in latere jaren gewijzigd is zie je dat niet altijd.

Vandaar ook mijn advies, kijk zelf eens bij een jonger model hoe het daar zit.

Blijkt daar de afdekking in te zitten die jij moet hebben dan kun je het onderdeelnummer opschrijven.