Hallo VW monteurke,
Maar dat gaf ik al aan, dat andere merken ook hun rariteiten hebben.
En, ik ben dan misschien ouderwets, maar die lange service intervallen, ik ben er echt niet verzot op, vaak worden deze nog verder opgerekt.
Want met die oude service intervallen van 5000 km werden deze al opgerekt.
Dan heb je snel een grotere kans op een auto die een beetje slechter kan zijn dan wanneer je een goed onderhouden auto hebt.
Mijn ervaring heb ik bij deze C5 echt ondervonden, carterfilter verstopt, bij elke 100.000 km dient dit filter vernieuwd te worden.
Was bij deze A6 niet gebeurt, wat gebeurt er, Ad had even problemen, de A6 was bij de stoplichten echt niet meer zichtbaar van de blauwe walm en stank, de mensen belden nog net de brandweer nog niet op, bah!
Verdere schade na dit carterfilter, lekke krukaskering voorzijde, leuke klus, kost direct een nieuwe distributie, met alle omlooprollen, spanners, waterpomp, want, u kent het bekende verhaal, zo ook de thermostaat, kostenplaatje een slordige 750,00 euries, ex montage, een kerinkje van goed 5 eurootjes.
Nu even later, olie lekkage nog aanwezig, kon echt niet zien waar dat vandaan kwam, even op de brug, warm gereden er op gezet, met wat kunst en vliegwerk, blijkt de achterste krukas kering ook lek te zijn, weer een groet kostenplaat.
En, dat ik veel lees op het internet over de motoren problematiek, ja dat zij zo, maar dat zijn niet zomaar klachten over Audi.
Vaak word je nog even doorverwezen naar een Duitse site, waar het nog erger leeft, het land is ook een stuk groter, en er rijden daar ook heel veel meer auto's dan hier.
Gelukkig heb ik nog goede ervaringen met Audi, maar dan moet ik helaas terug naar de A6 type C4 met de 1Z motor, dat was een auto.
Deze motor moest ook gemoderniseerd worden, kregen weer andere motor codes.
Iets wat goed is, laat dat zo, maar dat is mijn mening, er zal dus wel weer een goedkopere techniek aan te pas komen of zo.
maar betse VW monteurke, begrijp mij echt niet verkeerd a.u.b.
Ik heb gewoon de pech dat ik het weer eens heb, dan word je heel snel achterdochtig, en dan ga je op de fora om eens te kijken wat een probleemloze auto is.
Natuurlijk zijn die er niet, je hebt auto's die minder snel een reparatie nodig hebben, en ik tracht nu uit te vinden welke auto dat is.
Misschien moet ik wel terug in de tijd, wie weet.
Als je eens bekijkt, dat wat jaren geleden nog een of ander metaal was, en nu van die kunststof producten, daar zakt mijn broek echt vanaf.
Tot zelfs in de carterpan kom je het tegen.
En op meerdere plaatsen in het koelsyteem, gelukkig niet alleen bij VAG, een hele geruststelling trouwens.
Ik ben er ook helemaal niet op uit, om VAG onderuit te halen, maken mooie en goede auto's, enkel er zijn van die dingen bij, waarvan ik zeg, had dat nou net even anders gedaan, maar dat blijf je toch houden, dat weet ik net zo goed als een ieder.
Ik heb genoeg vrienden en kennissen die bij autodealers werken en zelf een garage hebben, zij vinden dat bepaalde dingen ook anders gekund hadden.
De electronica, daar vind ik weinig aan, brengt soms leuke problemen met zich mee, en dat het uitlezen soms door die electronica ook niet uitgelezen kan worden, dat komt ook best voor, krijg je toch weer het zoeken.
Ik ga dan ook nooit mee, als er slechts een handje vol beweringen zijn, die een merk afkraken, ik verfoei dit soort dingen die men niet kan maatstaven.
Ik vind dat risico te groot om een auto te kopen die net tegen de grens zit met eventuele distributie problemen, en de bak er af moet.
Had men dan niet er voor kunnen kiezen, om de distributieketting gewoon net als bij andere auto's dit gewoon aan de voorzijde van de motor te monteren, was een stuk eenvoudiger geweest toch.
Een aantal jaren terug, dan deed ik deze reparaties nog gewoon zelf, maar door een aantal mislukte operaties, ben ik lichamelijk niet meer zo fit, dat ik deze dingen nog zelf kan uitvoeren, een distributiewissel van mijn A6 dit samen met de kering heb ik ook uit laten voeren, ik kan echt geen 2 dagen achtereen aan een dergelijke klus meer werken, daar ben ik echt 3 weken ziek van, heb een stuk of 5 buikoperaties gehad, met doorgehaalde buikspieren.
Dus mijn hobby auto's is niet meer wat het geweest is, ik deed echt alles helemaal zelf.
maar beste VW monteurke, mij vraag was enkel maar om te kijken of er nog wat problemen waren met die mooie V6 met die 24 kleppen waren.
Ik ben echt een V motor gek, of het nu een V2 is of een V16 of meer, dat maakt mij echt niet uit, ik vind dit gewoon een hele mooie manier om een dergelijke brok techniek te horen draaien, ze geven nu eenmaal een zeer apart geluid, en dat is net hegeen wat mij als muziek in de oren klinkt.
Een betere muziek is er gewoon niet.
Ik ben u erg dankbaar voor uw zeer heldere uitleg, en wat alles betreft zitten we toch wel op dezelfde lijn, alleen kijken we er beiden iets anders tegen aan.
U weet gewoon veel van de VAG techniek, en kent deze waarschijnlijk beter dan mij, maar ik heb in het verleden aan heel veel andere merken en grote motoren en technieken gewerkt, denk daarbij aan de 50 tonners, en aan grondverzet materieel,
Maar uw bevindingen zal ik zeer zeker meenemen als ik een Sharan zal bekijken, en zal dan ook naar de distributie ketting luisteren, het is gewoon een plaat van een auto,. maar dat is mijn A6 ook.
Daar kan geen 5 serie touring of een MB station tegen aan.
nogmaals hartelijk dank, en het was van mijn zijde niet negatief bedoeld naar de VAG.
Met vriendelijke groet,
Ad