polo start niet (monteurke)

• vipertronic

vw polo 6N uit 1997

Beste monteurke,

als ik de sleutel omdraai doet de auto niks alles valt uit ook de lcd schermpjes in het dashboard.

Nu zit bij de accu een zwarte stekker (bij de zekeringen op de accu) als ik deze eruit trek en weer terug plaats start de auto weer (ik meen dat het een 4 polige stekker is waarvan maar 1 pool bezet is)

Heb de stekker al ingespoten met WD40 maar dat helpt niet kan ik de stekker afknippen en een geisoleerd kabelschoentje erop zetten ? Of is dit draadbreuk of heeft het met de zekeringen te maken ?

graag uw advies in deze

mvg rob

• vw monteurke

Ik weet zo even niet welke stekker je bedoelt ( foto ? ) , maar als je zeker weet dat het in die stekker zit mag je de bedrading van die stekker gerust op een andere manier doorverbinden.

Hou er wel rekening mee dat je die nieuwe verbinding dan goed waterdicht maakt, anders zit je over een tijdje weer met hetzelfde.

• vipertronic

de auto apk laten keuren de monteur zei dat dit veelal (vw kwaal en niet aan de stekker zelf) aan het plaatje ligt op de accu (met de 4 zekeringen erin) dit was nogal storingsgevoelig alternatief is op de sloop een andere vinden

http://yfrog.com/49s0007uj

foto van de stekker en dat plaatje wat op de accu zit (wist niet hoe ik de foto meteen hier kan plaatsen)

• vw monteurke

Ah, bedoel je die stekker. 1 foto zegt meer dan 100 woorden.

De stekker ziet er goed uit, zo te zien niet verbrand en geen corrosie.

Ik denk ook dat je het eerder in dat zekeringkastje moet zoeken.

Probeer eens met nieuwe zekeringen, daar wil nogal eens wat corrosie optreden.

Je ziet dan niks aan die zekeringen, maar ze maken dan toch geen contact meer. Spuit ook de contacten in met contactreiniger

Vergeet ook die plaatzekeringen (die blinkende dunne plaatjes) niet. Zijn die niet gescheurd in het midden ?

Zitten de moertjes van die plaatzekeringen goed vast ? Bij twijfel plaatzekeringen vervangen.

Zit die strip die van dat zekeringkastje naar de + pool van de accu loopt nog goed vast (moertje op de + pool)

• rob

ga ik morgen ff nakijken

bedankt voor uw advies

• vipertronic

beste monteurke ff de oplossing vermelden wel zo handig

waren de zekeringen (en niet de stekker opzich) nieuwe erin gedaan en probleem opgelost bedankt voor de info

• vw monteurke

Oké, bedankt voor het melden van de oplossing.