Vraag voor VW monteurke,
De elek.benzinepomp die linksachter onder onze golf 1300i digijet type 2 van 1990 gemonteerd is maakt lawaai en wil deze vervangen door een gebruikte benzinepomp van een golf GTI 8v type 2 van 1992 kan dit?
Groeten Huub
Ik zou dat niet doen
De pomp-druk en de pomp-opbrengst van die GTI pomp zullen hoogstwaarschijnlijk anders zijn dan van jouw auto en dat gaat dan problemen geven.
Geen risico nemen en gewoon het juiste type pomp monteren.
(ik heb geen technische info van oude modellen dus ik kan niet nakijken of en wat de verschillen in pompen zijn)
Wist je trouwens dat een Golf 1300 2 benzinepompen heeft ?
In de tank zit een (klein) opvoerpompje en onder de auto hangt de drukpomp.
Het komt wel eens voor dat de drukpomp onder de auto lawaai gaat maken omdat het opvoerpompje in de tank defect is ( de drukpomp moet dan “harder werken” )
Eerst even een goeie diagnose stellen dus voordat je delen gaat vervangen !
Om misverstanden te voorkomen nogmaals:
Als het opvoerpompje in de tank defect is merk je dat soms aan het bijgeluid dat de drukpomp onder de auto dan gaat maken.
Dit is niet altijd zo, een defecte opvoerpomp in de tank kan ook andere problemen veroorzaken ( bv startproblemen)
Bijgeluid van een electrische benzinepomp kan ook nog andere oorzaken hebben.
Denk bv eens aan een vervuild benzinefilter.
Ook dan moet die pomp “harder werken” om de benzine door dat filter te persen en dat hoor je.
300.000 km is al heel wat.
Bij die km stand kan er best eens een pompje kapot gaan.
Of er bij jou een pomp kapot is en welke pomp dat dan is of dat het bijgeluid een andere oorzaak heeft zul je zelf uit moeten zoeken.
Ik heb alleen maar willen aangeven dat je niet zomaar klakkeloos een pomp moet gaan vervangen als die pomp bijgeluiden maakt.
Zoek eerst eens uit WAAROM die pomp bijgeluid maakt. Kijk eerst goed of de oorzaak toevallig niet ergens anders ligt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?