Hallo,
Ik ben in bezit van een VW Touran TSI. Ik heb vage problemen met de klimaatcontrole.
Gisteren tijdens een lange rit houdt de airco op met een correcte werking. In het begin van de rit
lijkt er niets aan de hand, maar na een kilometer of 60-80 wordt het alsmaar warmer in de auto.
Een collega afgezet, auto een kwartiertje stilgestaan, vervolgens tijdesn de rest van de rit (zo'n 40 km)
alles weer ok.
Op het moment dat de airco het niet niet meer lijkt te doen, wordt er nauwelijks lucht in de auto
geblazen. Als ik dan handmatig de ventilator op volle toeren laat draaien maakt hij wel veel lawaai
(dus hij lijkt het te doen) maar er wordt nauwelijks lucht in de auto geblazen. Na het stoppen heb
ik nog even onder de motorkap gekeken en staat er wel een ijslaag op de aircoleiding. De airco is
2 weken geleden geserviced en opnieuw afgevuld.
Afgelopen winter had ik tijdens een soortgelijke rit een vergelijkbaar probleem, maar kreeg ik het niet
meer warm in de auto. In het begin niks aan de hand maar later toch wel koud in de auto. Probleem
ook aangegeven bij de garage, die hebben ook alles uitgelezen, maar konden niets vinden.
Een eerste volgende stap die ze voorstelden om te doen was het vervangen van de thermostaat (of
beide thermostaten (er schijnen er 2 in te zitten)). Deze actie kost dan zo'n 300 Euro, maar zij konden
me geen garantie geven dat dit de oplossing was…Ik heb dit dus nog maar niet gedaan.
Heeft U een idee hoe ik er nu achter kan komen, wat hier aan de hand is?