VW vento CL 1,8 4 deurs
Boujaar: 1994
Chassisnummer: WVWZZZ1HZSW153054
Heb je niet ergens per ongeluk een of meerdere stekkers losgetrokken bij de werkzaamheden aan dat raam ?
Of heb je misschien kortsluiting gemaakt waardoor zekeringen zijn gesprongen ?
Controleer deze dingen eens eerst.
dan nog wat.
De begrippen starten en aanslaan worden vaak door elkaar gehaald.
Met starten wordt bedoeld het draaien van de startmotor.
Met aanslaan wordt bedoeld het moment dat de motor zelfstandig blijft lopen.
Gebruik voor alle duidelijkheid de juiste benaming
Ja, alle stekkers die te maken hebben met de raam bediening heb ik los gekoppeld.
Na dat het defect aan het raam mechanisme geconstateeerd is, de zaak weer ingebouwd maar niet electrisch aangesloten.
Hier na willen starten met als resultaat, hoor alleen nog maar een klik.
Als extra informatie: De uur-klok staat nu ook op nul.
Nu als nog de stekkers weer aangesloten maar het blijft bij een klik.
Of er kortsluiting gemaakt is, zeg nooit, nooit.
Er is echter geen enkele zekering stuk ten zij er ergens verborgen zekeringen of relais zitten. (buiten de standaard zekeringkast om)
Verlichting; aanjager; radio enz werkt allen normaal.
Het feit dat je startmotor klikt betekent eigenlijk dat onder het dashboard alles in orde lijkt te zijn.
De stroom komt via het contactslot bij het startrelais op de startmotor. (dat startrelais klikt)
Tot zover alles in orde dus
Dat de startmotor niet gaat draaien kan komen door een lege accu, een defecte startmotor, een doorgebrand stukje kabel van startrelais naar startmotor, of een massakabel die niet goed contact maakt.
Begin eens simpel, Laad de accu eens op of probeer eens met een andere accu en startkabels de auto te starten.
Zo als ik al zij,
Verlichting; aanjager; radio enz werkt allen normaal dus lijkt het mij geen accu.
Voor de demontage van het raam mechanisme waren er nooit start problemen of had ik het idee dat de accu zwak zou zijn.
Toch zal ik morgen met een andere accu en startkabels proberen te starten.(je weet maar nooit).
Een startmotor vraagt “iets meer” electrische energie dan verlichting en aanjager ………. ongeveer 20X meer.
Dat er een lampje brandt of een aanjagertje draait zegt dus niks over een accu.
Of een accu werkelijk goed is blijkt pas al ie ECHT energie moet leveren …………. Tijdens het starten dus.
Luister, ik zeg niet dat je accu kapot is.
Ik wijs je er alleen op dat je het voor de hand liggende niet moet vergeten bij het zoeken naar een storing.
Laad dus die accu op op probeer startkabels. Dan weet je het tenminste zeker.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?