koppelingskabel

• ben

goedeavond allemaal

had een vraagje nl het volgende.

ik heb noit problemen met schakelen gehad ,ook nooit vreemd geurtje maar vanmorgen wilde ik terugschakelen

en mijn pendaal kwam niet meer terug.

lam dus!!!

nu zegt de garage nieuw koppelingsplaat ,

een andere garage zegt alleen de kabel vernieuwen

daar zit me toch wel een verschil in neem ik aan.

kan iemand mij helpen.

bijvoorbaad dank

• JvD

Zit er wel een kopelingskabel in je auto?

In heel wat auto's zitten een master-cylinder en een slave-cylinder. Als een van deze twee of alle twee lek zijn dat zal je koppelingspendaal ook “lam” zijn.

Je hebt het over nooit een “vreemd geurtje” gehad. Heb je dat nu dan wel? Misschien dat je koppelingsvloeistof ruikt?

Misschien dat hier zelfs eens op kunt controleren of er koppelingsvloeistof lekt. Zo ja, dan weet je in ieder geval dat daar de oorzaak ligt en dit repareren zal niet zo veel kosten; in ieder geval veel minder dan nieuwe koppelingsplaten.

Ik hoop dat je iets hebt aan deze informatie.

Greetz,

Jan

• ben

die andere garage zegt dus dat het me kabel is ,hij vroeg wel idd uit welk bouwjaar die was .2000 dus.

nee ik dacht alttijd dat je iets moets ruiken als bv je platen versleten zijn. ik ruik niks hoor.

• JvD

Als ze in die ene garage zeggen dat het de koppelingskabel is dan zou ik een nieuwe (laten) installeren. Dat zullen de kosten niet zijn, lijkt mij.

Vraag anders het Monteurke op dit Forum eens om raad. Als je type en bouwjaar noemt dat kan hij je volgens mij wel een goed advies geven.

Groetjes,

Jan

• seyyed

hi,

ik heb een koppling kabel van opel astra nodig