Op afbeelding 1 zie je een overzicht van het schakelmechanisme.
Hier zie je dat schakelkabel B en alles wat vast zit aan die kabel B voor de links-rechts beweging van de pook dient.
Wip met een steeksleutel kogelkopje A (afb. 2) los. (bij kogelkopje B is afgebeeld hoe dat gaat)
LET OP !!! NIET aan de borgringen (rode pijl) van de schakelkabelafstelling komen, want dan moet het gehele schakelmechanisme opnieuw worden afgesteld
Je kunt nu kijken of het asje (nummer onzichtbaar) wat in busje 4 zit en geborgd is met clips 9 gangbaar is. (afbeelding 3)
Kijk ook of schakelas 2 goed op en neer gaat in de schakeltoren. (afb. 3)
Zo niet, kijk dan of het haakse borgpennetje bij de blauwe pijl op afb 2 helemaal naar buiten staat en niet half ingedrukt in de schakeltoren tegen as 2 zit.
(Met dit haakse pennetje zet je as 2 vast als je het schakelmechanisme moet afstellen)
Als as 2 zwaar blijft gaan moet de schakeltoren worden uitgebouwd.
Ik denk dat je dat beter niet zelf kunt doen
Als bij de versnellingsbak alles goed gangbaar is, haal dan de pookhoes los en kijk of er bij het pookmechanisme misschien een veer gebroken is.
Zo niet, smeer alles eens met teflonspray, en als dat niet helpt kijk dan wat er zwaar gaat